Regelfråga: Killpoints i vechicle squadrons

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Regelfråga: Killpoints i vechicle squadrons

Postby Ogge » Oct 8th, '12, 13:55

Vi spelade så att om en enhet med fordon tog en förlust så var det fordonet värt en killpoint.

Jag tror det är fel utan man får bara en killpoint när hela enheten är utslagen.

Skulle däremot en vechicle squadron få ett immobilized resultat så räknas den modellen som en egen enhet och potentiellt som en extra kill point.

Ex 1: En enhet med 3 killa kans är värda 1 killpoint. jag skjuter sönder alla och får ett killpoint

Ex 2: jag skjuter en imobilized och senare i spelet så skjuter jag skjuter jag sönder den och dom två kvarvarande och får 2 kill points

Ex 3: jag skjuter en imobilized och senare i spelet så skjuter en till imobilized och ännu senare så skjuter jag ut alla och får 3 kill points.

Tänker jag rätt då?
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Re: Regelfråga: Killpoints i vechicle squadrons

Postby Kreufeldt » Oct 8th, '12, 14:03

2 och 3 stämmer väl bara om man aktivt väljer att överge den immobiliserade. Stannar man kvar i coherency så blir det inte fler enheter.
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Ancalagon » Oct 8th, '12, 14:04

De är 1 kill point när de är en enhet. När man åker ur coherency med ett fordon som är immobilized räknas de som separata enheter där båda ger kill points.
Ancalagon
Centurion

Postby Ogge » Oct 8th, '12, 14:05

ja precis, förutsatt att man lämnar dom.

men då stämmer det?
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Return to Warhammer