Eldar

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Eldar

Postby Ogge » Apr 20th, '13, 08:24

http://natfka.blogspot.se/2013/04/break ... c.html?m=1

Ja dom här kommer ju assimileras in i the greater good.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Re: Eldar

Postby fredrik » Apr 20th, '13, 11:29

Det är ju helt galet vad dom släpper grejer, man hinner ju inte med.

Jag tror för övrigt att nya eldar kommer bli helt magiska.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Apr 20th, '13, 12:50

fredrik wrote:Jag tror för övrigt att nya eldar kommer bli helt magiska.

Nått till 40k som du inte tycker är magiskt? ;)
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Apr 20th, '13, 13:52

Ogge wrote:
fredrik wrote:Jag tror för övrigt att nya eldar kommer bli helt magiska.

Nått till 40k som du inte tycker är magiskt? ;)

Ärligt talat tror jag inte det. Det är ganska skönt att vara så här lättroad. :D
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » May 19th, '13, 18:58

Ogge
Primus Pilus

Postby Nils » May 19th, '13, 19:24

Snygg men det är inte grimdark...
Nils
Primus Pilus

Postby fredrik » May 19th, '13, 19:37

Tycker det coolaste är att dom samtidigt med codexen ger ut ett specifikt Iyanden-kompendium (och kanske andra craftworlds också?) Hoppas de i framtiden gör något liknande för Traitorlegionerna, marine chapters och orkklanerna också.
fredrik
Skutans kapten

Postby Kreufeldt » May 19th, '13, 20:43

fredrik wrote:Tycker det coolaste är att dom samtidigt med codexen ger ut ett specifikt Iyanden-kompendium (och kanske andra craftworlds också?) Hoppas de i framtiden gör något liknande för Traitorlegionerna, marine chapters och orkklanerna också.

De har ju gjort så med high elves, så det lär väl vara en del av strategin kan man tro
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » May 21st, '13, 08:54

Kreufeldt wrote:
fredrik wrote:Tycker det coolaste är att dom samtidigt med codexen ger ut ett specifikt Iyanden-kompendium (och kanske andra craftworlds också?) Hoppas de i framtiden gör något liknande för Traitorlegionerna, marine chapters och orkklanerna också.

De har ju gjort så med high elves, så det lär väl vara en del av strategin kan man tro

Fast denna kostar ju lika mycket som en codex, så den kanske är biffigare trots allt. Kan mini-dexar vara på väg tillbaka? Gamla Codex:CWE och även 3.5ed-dexen av chaos skulle kunna hoppa tillbaka till liv i nya inkarnationer.

Vi får väl se om fyra dagar, när pre-orders dyker upp. Plast-wraithguard verkar ju dock trevligt, och vi kan ju hoppas att det är nya jetbikes också.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Ogge » May 21st, '13, 09:11

Ryktet påstår att det bara är en fluffbok utan regler samt inga resculpts på nått som redan fanns i plast.

Det var väl ordentligt länge sen dom gjorde om nåt i plast som redan finns i plast?
Ogge
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » May 21st, '13, 09:24

Ogge wrote:Ryktet påstår att det bara är en fluffbok utan regler samt inga resculpts på nått som redan fanns i plast.

Det var väl ordentligt länge sen dom gjorde om nåt i plast som redan finns i plast?

Dark Eldars typ, men Eldar jetbikes är i stort behov av en resculpt å andra sidan. Jag kan heller inte tänka mig att de släpper en box med eldar jetbikes som inte innehåller en shuriken cannon, och den finns fortfarande inte i plast. Så helt obefogat att tro på en resculpt är det inte (kan också vara så att de nuvarande inte är så himla heta och att jag vill se nya, kan vara så, kanske, typ).

Om det är enbart en fluffbok tycker jag den är på tok för dyr, men vem är jag att avgöra sånt...
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Ogge » May 21st, '13, 09:30

Jo klart att dom är i behov av nya jetbikes.. Vi får hoppas ett par dagar till men allt jag har hört är att det är samma.

Det går ju alltid att konvertera snygga.

Jag är riktigt besviken på att det bara är en fluffbok. Snacka om missed opportunity på att göra ett riktigt smart drag där.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » May 21st, '13, 12:21

Det har läckt en prislista som påstår sig beskriva junireleasen - nya jetbikes och, hör och häpna, dire avengers! (de senare kan vara ompaketering iofs)
fredrik
Skutans kapten

Postby fredrik » May 21st, '13, 12:24

Ogge wrote:Jag är riktigt besviken på att det bara är en fluffbok. Snacka om missed opportunity på att göra ett riktigt smart drag där.

Jag har hört att det även skall vara nya regler. "Nya regler" kan ju iofs vara typ som dogfightreglerna från Death from the Skies altså mer scenarioorienterat. Spänningen är olidlig!
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » May 21st, '13, 12:55

Dire avengers är numera 5 i lådan och jetbiksen verkar bara vara en ompacketering.. Men jag hoppas fortfarande! Flera bikes som ompacketeras denna månad såg jag.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » May 21st, '13, 17:34

Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » May 21st, '13, 17:39

De där nya wraithguardsen ser ju ut att bli helt magiska, och i plast! Pax för Iyanden, bitches!
fredrik
Skutans kapten

Postby fredrik » May 29th, '13, 17:58

Shit pomfrit guardians har fått BS4, och fattigmans-rending på det!
fredrik
Skutans kapten

Postby fredrik » May 29th, '13, 18:08

Allt man skulle vilja veta om nya eldar: http://pastebin.com/ywUhvAyV

Lvl 3 psyker för 100 poäng? Ok...

Bike council är kvar! Yay!
fredrik
Skutans kapten

Postby Kreufeldt » May 29th, '13, 18:33

Guide är primaris! Alltså två reroll to hit-spells som primaris för eldar. Gulligt! Eldrad verkar ju bli (med all rätt kanske) spelets bästa psyker. ML 4, får tillbaka warp charge på 5+.

Shadow weavern kan skjuta sin kanon som en s7 torrent! Med +1s mot allt som har I3 eller mindre! Och det finns en debuff-spell som sänker I på en enhet! ID på T4! Känns som att man kan hitta många lustiga kombos i denna lista.
Kreufeldt
Primus Pilus

Next

Return to Warhammer