Konvent i Skövde

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Re: Konvent i Skövde

Postby fredrik » Sep 7th, '13, 07:42

Jo... Det är ju deadline för listor imorgon så det vore bra att få svar på frågan om vilken kompmall som gäller. (men jag antar att det är 1.5)
fredrik
Skutans kapten

Postby Tilioch » Sep 7th, '13, 18:32

Antar det också, men ett svar kan ju vara trevligt
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » Sep 7th, '13, 18:42

Äh, lev lite på kanten och chansa!
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Ogge » Sep 7th, '13, 18:45

Låna tau.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 7th, '13, 18:45

Jag tänkte ta mina world eaters, dom kompar noll i båda. Tänkte sejfa liksom.
fredrik
Skutans kapten

Postby Pål » Sep 7th, '13, 18:59

Hörde att Ogge tänkte sälja sin Tau. Och jag förstår honom. "Point-and-shoot-i-win" kan väl inte vara speciellt kul för någon som engagerar sig i spelet på allvar ;) Så fredrik köp dem! De är säkert de enda gångbara arm'en i turneringar.

Sorry, jag är bara bitter för att mina mögelosttyranider blev auto-tejblade av Tau idag :lol:
Pål
Centurion

Postby fredrik » Sep 7th, '13, 19:47

Tau är bra men långt från auto-win. Men skall vi gå in på den diskussionen får ni starta en ny tråd.
fredrik
Skutans kapten

Postby Pål » Sep 7th, '13, 19:48

fredrik wrote:Tau är bra men långt från auto-win. Men skall vi gå in på den diskussionen får ni starta en ny tråd.

äh skit samma :)
Pål
Centurion

Postby Tilioch » Sep 8th, '13, 18:01

Ok... lite svar från arrangören för turneringen i Skövde....

Hej

jag har varit ute i skogen ett tag nu och inte kunnat kolla forumet. Vi använder den nya mallen. Känns ju bäst när det ändå är typ den som kommer att användas i framtiden.

Listinskick datumet upp tills den 22/9 ifall ni som redan har skickat in vill ändra i era listor så är det fritt fram att skicka in en ny. =)

Newyn:
Du har också skrivit att elite/fast /heavy (när de är scoring) inte ger kill points men det verkar ju inte påverka eftersom det inte räknas några kill points förutom på sista matchen.
Eller är det något som fattas på missions?

Förklaring: Detta scenario är likt det i regelboken med det undantaget att man inte får victory points för elite/fast/heavy enheter som man dödar. Det var bara ett sätt att förtydliga det.

Så jag kommer inte spela DA iaf, så jag ska se om jag kan få ihop en halvvettig Nurgle armé istället

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » Sep 8th, '13, 18:40

Tilioch wrote:Ok... lite svar från arrangören för turneringen i Skövde....

Hej

jag har varit ute i skogen ett tag nu och inte kunnat kolla forumet. Vi använder den nya mallen. Känns ju bäst när det ändå är typ den som kommer att användas i framtiden.

Listinskick datumet upp tills den 22/9 ifall ni som redan har skickat in vill ändra i era listor så är det fritt fram att skicka in en ny. =)

Newyn:
Du har också skrivit att elite/fast /heavy (när de är scoring) inte ger kill points men det verkar ju inte påverka eftersom det inte räknas några kill points förutom på sista matchen.
Eller är det något som fattas på missions?

Förklaring: Detta scenario är likt det i regelboken med det undantaget att man inte får victory points för elite/fast/heavy enheter som man dödar. Det var bara ett sätt att förtydliga det.

Så jag kommer inte spela DA iaf, så jag ska se om jag kan få ihop en halvvettig Nurgle armé istället

Ingen som vill låna lite Dark Eldars? :D
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Tilioch » Sep 8th, '13, 18:47

Kreufeldt wrote:Ingen som vill låna lite Dark Eldars? :D

Jadu, det är ju inte helt utan att man blir lite sugen =)
Man kan göra riktigt fula saker med dem

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 8th, '13, 18:54

AAAAAARGH!
fredrik
Skutans kapten

Postby Kreufeldt » Sep 8th, '13, 18:54

Kan ju dock vara värt att påpeka att den nya mallen inte innehåller något för marines, varken nya eller gamla, så den känns ganska oanvändbar.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 8th, '13, 18:57

Ok, här är en utmaning till er alla: bygg en kompetitiv demonlista på komp 0 enl 2.0 mallen. Den som lyckas bjuder jag på en helkväll ur ölkylen nästa gång vi spelar.

Så vitt jag förstår är det fortfarande aktiv komp som gäller och man spelar fortfarande bara om 12 poäng, så komp 0 - som värst komp 1 (men då skall det vara en brutal jäkla Hannibal Lecter lista) - är the name of the game.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Sep 8th, '13, 19:01

Om man inte dricker öl då?
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Tilioch » Sep 8th, '13, 19:42

fredrik wrote:Ok, här är en utmaning till er alla: bygg en kompetitiv demonlista på komp 0 enl 2.0 mallen. Den som lyckas bjuder jag på en helkväll ur ölkylen nästa gång vi spelar.

Så vitt jag förstår är det fortfarande aktiv komp som gäller och man spelar fortfarande bara om 12 poäng, så komp 0 - som värst komp 1 (men då skall det vara en brutal jäkla Hannibal Lecter lista) - är the name of the game.

Jag kanske kan ha en idé, den behöver nog filas på och eventuellt bytas runt vilka sorter du har med, men iaf;

Keeper of Secrets 270p
Lesser x1, Greater x2, ML3

Pink Horrors x10 95p
Champ

Pink Horrors x10 95p
Champ

Plagueberers x10 95p
Champ

Plagueberers x10 95p
Champ

Plagueberers x10 95p
Champ

Flesh hounds x12 192p

Daemon Prince 300p
Slaanesh, Lesser x1, Greater x2, ML3, Armour

Daemon Prince 330p
Slaanesh, Lesser x1, Greater x2, ML3, Armour, Wings

Soul Grinder 180p
Nurgle, Phlem bombardment

Min tanke jag har är att man behöver vandra med de stora monstren och hålla dem bakom fleshhounds, alternativt ha dem på olika flanker, hundarna ska mest vara nått som man skjuter i onödan på. Man kör Psychic scream och sånt på KoS och Prinsen som går och dessa tar rewards för att hålla sig vid liv. Den flygande behöver nog lite biomancy och tar piskan som en av sina rewards för att kunna spöa flygare, kommer ju knappast finnas mer än en på plan iaf. Om man känner sig modig kan man ju ta piska på de andra monstrerna också för att hålla uppe lite skytte som iaf gör ganska ont.
Horrors blästrar lite som de klarar bäst, använder champen som den som skjuter så ofta det går så man kan göra precision shots, och pestbärarna parkerar arslet på närmaste objektiv och håller ner huvudet.

Tankar jag har som man skulle kunna ändra på är att ha en flygande nurgle prins, sätta en balesword i näven på honom och äta upp allt som är monster i motståndararmén (instant death och poison 4+ är ondskefullt), vilket borde vara max 1-2 saker. Kan eventuellt funka också på en gående prins, men den hamnar lite på efterkälken efter Slaanesh då de dels får springa och gör det jäkligt bra.

Kanske inte bra nog för en ölrunda, men jag tror det finns nått att tänka på här =)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Sep 8th, '13, 19:45

Kreufeldt wrote:Kan ju dock vara värt att påpeka att den nya mallen inte innehåller något för marines, varken nya eller gamla, så den känns ganska oanvändbar.

Det måste ju nästan betyda att man kan ta vad som helst och kompa 0, kanske ska låna lite grejer av ogge och osta loss det bästa jag kan ;)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Sep 8th, '13, 20:10

Newsflash direkt från konventsledningen, eller ja, från IRC kanalen där vi hänger, Alexander som skulle hålla i 40k turneringen kommer bytas ut mot två andra. Uppenbarligen har Alexander fått förhinder av nått slag och hinner inte (doh..) hålla i det så det kommer vara två andra förmågor som kommer ha hand om det. Jag vet inte när det blir en officiell ändring, om det ens blir det. Men man kan ju hoppas på lite mer liv i luckan och kanske någon form av information framöver

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Ogge » Sep 8th, '13, 20:18

Med tanke på att alla hårda counters mot tau kompats bort så tror jag att det finns en galet hård komp 0 tau att låna.
Ogge
Primus Pilus

Postby Tilioch » Sep 8th, '13, 20:23

Ja det kanske är bättre egentligen ;)

Får se vad fasen jag ska hitta på, men det känns ju jäkligt surt att inte kunna spela sin armé bara för någon tror att bikes i DA är det bästa som har skapats...

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Warhammer