fredrik wrote:Tau är bra men långt från auto-win. Men skall vi gå in på den diskussionen får ni starta en ny tråd.
Hej
jag har varit ute i skogen ett tag nu och inte kunnat kolla forumet. Vi använder den nya mallen. Känns ju bäst när det ändå är typ den som kommer att användas i framtiden.
Listinskick datumet upp tills den 22/9 ifall ni som redan har skickat in vill ändra i era listor så är det fritt fram att skicka in en ny. =)
Newyn:
Du har också skrivit att elite/fast /heavy (när de är scoring) inte ger kill points men det verkar ju inte påverka eftersom det inte räknas några kill points förutom på sista matchen.
Eller är det något som fattas på missions?
Förklaring: Detta scenario är likt det i regelboken med det undantaget att man inte får victory points för elite/fast/heavy enheter som man dödar. Det var bara ett sätt att förtydliga det.
Tilioch wrote:Ok... lite svar från arrangören för turneringen i Skövde....Hej
jag har varit ute i skogen ett tag nu och inte kunnat kolla forumet. Vi använder den nya mallen. Känns ju bäst när det ändå är typ den som kommer att användas i framtiden.
Listinskick datumet upp tills den 22/9 ifall ni som redan har skickat in vill ändra i era listor så är det fritt fram att skicka in en ny. =)
Newyn:
Du har också skrivit att elite/fast /heavy (när de är scoring) inte ger kill points men det verkar ju inte påverka eftersom det inte räknas några kill points förutom på sista matchen.
Eller är det något som fattas på missions?
Förklaring: Detta scenario är likt det i regelboken med det undantaget att man inte får victory points för elite/fast/heavy enheter som man dödar. Det var bara ett sätt att förtydliga det.
Så jag kommer inte spela DA iaf, så jag ska se om jag kan få ihop en halvvettig Nurgle armé istället
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt wrote:Ingen som vill låna lite Dark Eldars?
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
fredrik wrote:Ok, här är en utmaning till er alla: bygg en kompetitiv demonlista på komp 0 enl 2.0 mallen. Den som lyckas bjuder jag på en helkväll ur ölkylen nästa gång vi spelar.
Så vitt jag förstår är det fortfarande aktiv komp som gäller och man spelar fortfarande bara om 12 poäng, så komp 0 - som värst komp 1 (men då skall det vara en brutal jäkla Hannibal Lecter lista) - är the name of the game.
Kreufeldt wrote:Kan ju dock vara värt att påpeka att den nya mallen inte innehåller något för marines, varken nya eller gamla, så den känns ganska oanvändbar.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest