For the Emprah! Listhets

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Re: For the Emprah! Listhets

Postby Tilioch » Jun 28th, '13, 07:58

Det är ju ett sätt att ge bort first-blood ganska enkelt iaf =)
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » Jun 28th, '13, 08:11

Ha ha, ja det stämmer nog. Tror IG är den enda bra matchupen mot eldar, de och tau tyvärr. Nisse allt hänger på dig och mantikororna nu!
fredrik
Skutans kapten

Postby fredrik » Jun 28th, '13, 13:09

Hur tänker vi att emo-kommunist-mutant-kättarna kommer bygga? Fiskmannen har anförtrott att xenolaget suttit och hetsat i veckor nu för att optimera mot våra rättrådiga kejserliga trupper så det verkar ju som de vill spela hårt. Så vad blir det? Venomspam? Farsight? Bladestormspammande? Kommer vi får se en eldarlista och två listor med eldarallierade?

Jag tippar följande:

Tau: crisis suits med dubbla plasmor. Missile-broadsides med extra missiler. Kroottrupper, kanske med krootoxes för att snipa side armour. Shadowsun? Riptide, förstås. Ionhead? Alltså: mycket ap 2 för att ta MEQ och TEQ. Mycket S7 för att öppna transporter. Intercept för att stoppa deepstrike och outflank. Tar dom velocity tracker på broadsidesen eller chansar han på att vi inte tar flyg? Smyger det in en skyray?

Dark eldar: splintercannonvenoms och ravagers. Rinse & repeat på båda. Jag gissar på gunline över assault. Alltså: darklights för att öppna transporter och tanks (och paladiner), splintercannons dödar det som tumlar ut. Hanterar väl sannolikt flygare dåligt?

Eldar: guardians & dire avengers. En jetbikeenhet (ergo: en massa shuriken). Wave serpents. Farseer (jag gissar att avataren stannar hemma pga grey knights...) fire dragons. War walkers med scatter lasers. Alltså: shurikens för att döda MEQ och TEQ. Fire dragons för att döda tanks. Scatterwalkers och wave serpents för att öppna transporter och skjuta ner flyg.

Bränns det?
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Jun 28th, '13, 13:48

Ojojoj.. You are in for a suprise My friend..
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Jun 28th, '13, 17:15

Ha ha, ja vi får väl se imorgon vilken ost ni lyckats ysta fram. ;)
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Jun 28th, '13, 17:31

Grön och möglig.

Men vi får väl diskutera detta efter imorn. Blir ju inget kul om det blir helt skevt.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Jun 28th, '13, 18:11

Mmm. Jag har min lista klar i alla fall. Hård och tung och osubtil, for the EMPRAH!
fredrik
Skutans kapten

Previous

Return to Warhammer