Komp

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Komp

Postby Ogge » Jul 24th, '13, 08:13

Jag har aldrig riktigt fattat grejen och varit en mycket stark motståndare till detta då jag mest sett det som en grej till att försöka bryta i spelet. Men jag har satt mig in lite mer i detta nu och börjar inse att det kanske är ganska smart.

Jag tycker iofs fortfarande att det är lite trist att vissa armékoncept(tex mekaniserad eldar)inte kan spelas men överlag verkar ju detta vettigt. Det ända som får mig att inte köpa det fullt ut är att dom inte har med FW prylar och jag har inga som helst planer på att låta bli att spela mina FW prylar.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Re: Komp

Postby Ancalagon » Jul 24th, '13, 08:41

Komp har helt klart både fördelar och nackdelar. LBK mallen är en förenklad kompmall som ska ta bort de allra värsta extremlistorna (trippla heldrakes, 5 FMC demoner, necron air force etc) men ändå kunna köra med rimliga och roliga arméer utan att det blir paralympics listor. Den är dock ganska skev i vissa fall, och passar såklart inte alla. Nackdelarna är egentligen desamma. Man kan inte spela exakt som man vill, och som du säger har de inte tagit med FW grejer. Det är dock ganska ovanligt med FW grejer på turneringar i Sverige överlag.
Ancalagon
Centurion

Return to Warhammer