Listor till 10/8

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Re: Listor till 10/8

Postby Ogge » Aug 6th, '13, 21:39

Jag har åtta. Men det spelar ingen roll. Ser hellre att det blir roligt för mig och dom jag spelar med än att bryta kompmallen och optimera till max. Jag brukar försöka göra hårda listor men när det väl kommer till kritan så ändrar jag mig typ alltid och kör det jag tycker verkar kul istället.

Det blir en rolig lista och det är huvudsaken. Alla får spela som dom vill.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » Aug 6th, '13, 21:55

Jag har 9 markerlights upptäckte jag just eftersom att pathfindern utan ionrifle har en som han aldrig kommer använda.

Jaja jag har ju 3 homing beacons iallafall :D
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ancalagon » Aug 7th, '13, 06:08

Jag ser verkligen bara 8, med den på pathfindern. Har tetran 2 eller nåt?

Tror tom din lista kompar ännu 1 extra, eftersom du har drone controller på commandern och 4 gun drones på hazardenheten.
Ancalagon
Centurion

Postby Pål » Aug 7th, '13, 06:15

Komp 2 - betyder inte det att du måste få 5 poäng mer än motståndaren för att vinna en match? (du får -2 han +2). Din plan är alltså att förnedra några av oss ordentligt för att hamna i topp 4? Ja det låter som kul för motståndaren :lol:
Pål
Centurion

Postby fredrik » Aug 7th, '13, 06:24

Ja komp 2 mot komp 0 kräver en ganska rejäl tillsmetning för att ge utdelning.

Appropå det, kör ni ren win/loss eller battlepoints?
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Aug 7th, '13, 06:30

Japp på båda.

Komp 3 på mig. Så jag får nog kämpa för att överhuvudtaget ligga på plus vid dagens slut.

Hm.. Kanske skulle fundera på att köra 6 missilesides i armen stället för 72 st7+32 twin linked ignore LOS och cover st5 skott per runda och bara kompa 1 istället.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ancalagon » Aug 7th, '13, 06:33

Alternativet är ju att ta bort 1 gun drone och 2 marker drones och kompa 2 mindre ;)
Ancalagon
Centurion

Postby fredrik » Aug 7th, '13, 06:35

Ogge wrote:Japp på båda.

Komp 3 på mig. Så jag får nog kämpa för att överhuvudtaget ligga på plus vid dagens slut.

Hm.. Kanske skulle fundera på att köra 6 missilesides i armen stället för 72 st7+32 twin linked ignore LOS och cover st5 skott per runda och bara kompa 1 istället.

Nä se nu till att smida narrativet ordentligt i stället! :lol:

Edit: vi kanske borde ha ett tröstpris för den minst genomtänkta armélistan? ;)
fredrik
Skutans kapten

Postby Pål » Aug 7th, '13, 06:38

Shit vilken mysturnering det här blev till slut ;)
Det här med komp slog väl ut :lol:
Pål
Centurion

Postby Ogge » Aug 7th, '13, 06:53

Eller så bryr jag mig inte.

Men det visar ju lite på att en kompmall inte på något sett kommer få någon att köra "mysigare' eller mer varierade listor.

Tror det blir första turneringen på klubben med så här hårda listor..
Ogge
Primus Pilus

Postby Pål » Aug 7th, '13, 07:00

Ogge wrote:Tror det blir första turneringen på klubben med så här hårda listor..

Ja trist, tycker jag. Tappar sugen lite.
Nu ska inte jag hoppa av själv med så här kort varsel, men om det är någon som vill ha min plats så står den till förfogande. Eller om det är någon mer som går i samma tankar så kan vi lämna i jämt par åtminstone.
Pål
Centurion

Postby Ogge » Aug 7th, '13, 07:07

Äh vi kör nu. Inga avhopp jag har fan engagerat mig att fixa fler bord.

Pål jag kan fusklotta oss så vi möter varandra första matchen.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Aug 7th, '13, 07:18

Helt seriöst tycker jag inga av de här listorna är särskilt superhårda, jag tror inte ni har något att oroa er över.
fredrik
Skutans kapten

Postby Pål » Aug 7th, '13, 07:20

Nej för fasen. Fusklotta i så fall så st jag INTE möter dig :lol: Jag skiter fullständigt om jag vinner eller inte däremot är det ingen dröm-match (spelmässigt) att möta komp 2 Tau med mina fortgående tyranider.
Pål
Centurion

Postby Ogge » Aug 7th, '13, 07:21

Du menar alltså seriöst att tomas poisonspam och ekens assaulteldar kommer ha en jämn match?
Ogge
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » Aug 7th, '13, 07:29

Ogge wrote:Du menar alltså seriöst att tomas poisonspam och ekens assaulteldar kommer ha en jämn match?

Eller så skiter vi i komp och kör dom vi sa från början, dvs ok listor som är kul för alla. Komp kommer inte ge den effekten, iaf inte lbk-mallen. Jag kan fixa en lulligare lista utan problem, mitt poison-spam kom till efter att ha sett din tidigare lista eftersom det var mitt enda sätt att mäta sig med en.
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Ogge » Aug 7th, '13, 07:36

Pål, komp 3 om jag får be ;) min lists är långt ifrån dålig, men den är inte stenhård. Kompmallen passade inte min idé bara.

Ja min förra lista var stenhård, olullig och skittrist. Mig spelar det ingen roll, jag kör gärna stenhårt och kompetativt. Men jag börjar tro att vi ska göra det på random vardagkvällar och istället jämna ut dom här speldagarna istället så alla har kul.

Kumbaja liksom :D
Ogge
Primus Pilus

Postby Pål » Aug 7th, '13, 07:47

Jag tror ni som är engagerade, kompetativa och skitduktiga på spelet behöver turneringar där ni kan mäta era 40k-penisar.
Pål
Centurion

Postby Ogge » Aug 7th, '13, 07:54

Pål wrote:Jag tror ni som är engagerade, kompetativa och skitduktiga på spelet behöver turneringar där ni kan mäta era 40k-penisar.

Jag tror tvärtom. Vi är inte så många som är intresserade av kometativt spel och vi vet redan att Fredriks är längst. :lol: och är man så intresserad så åker man på turneringar utanför klubben.
Jag vill spela med lite grejer jag målat som jag vill använda som jag vet att jag inte kan använda om jag ska spela kompetativt. Typ som när vi spelade sist. Det var kul och avslappnat.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » Aug 8th, '13, 08:00

Vi skiter i kompen och "tävlingen'.

Kom med en skoj lista som du tycker är kul och inte är matematiskt uträknad för att köra över motståndaren totalt. Testa den där enheten som alla säger är kass och lämna den som alla säger är bäst hemma.
Testa en varierad lista med lite av varje istället för att ta det gamla beprövade prylarna om igen. Påls idé går inte att följa fullt ut men det kan ju funka lite som en riktlinje iallafall. Vi som spelar mer och OCD'ar mest kan ju se det som en utmaning att ta sig utanför sin comfort zone.

Jag försöker hinna göra lite hemliga objektiv till varje runda eller bord så det blir lite mer narrative känsla på det.

Ställer upp borden så det finns lite mysterious terräng, kanske nått fungerande emplaced weapon och liknande så blir det inte så seriöst utan mer lek över det hela.

Vi spelar med varandra snarare än mot varandra liksom.
Ogge
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Warhammer