Klubb FAQ?

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Re: Klubb FAQ?

Postby Ogge » Sep 11th, '13, 14:30

Men skitsamma. Får man det inte så får man det inte och då kommer jag inte infiltrera shadowsun. Det är ju ändå mest stealth och shrouded jag vill åt med henne ändå.

Dock så är det så att på alla andra ställen i världen så sprider sig infiltrate.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 11th, '13, 17:06

Du får inte spela shadowsun ändå, powergamer där.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Sep 11th, '13, 18:46

Jag får inte spela tau..
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 11th, '13, 18:51

Precis.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Sep 11th, '13, 18:53

Ogge wrote:Jag får inte spela tau..

fredrik wrote:Precis.

Antar att ni tar med detta i vår FAQ?
Ogge
Primus Pilus

Postby Ancalagon » Sep 11th, '13, 19:48

Nova har rulat att infiltrate inte ges från IC. ETC har rulat att de gör det.

Jag har egentligen inte ett dugg emot att tillåta det. Däremot om det kommer tok-ost-fjanteri kombos helt plötsligt eller om massa folk börjar köpa på sig tau allies helt plötsligt så kommer jag säga ifrån det värsta svineriet.

Jag tycker det är fånigt att man inte skulle få spela den armé man vill på det sätt man gillar, men om det är en lista med som är såpass mycket bättre än de andra får man räkna med att även övriga listor är hårdare, för att ha en chans :)
Ancalagon
Centurion

Postby Ogge » Sep 11th, '13, 19:54

Ni får göra som ni vill.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 11th, '13, 21:20

Nu har ni gjort Ogge ledsen. :D

Jag kan inte tänka mig att GW skulle rula att karaktärer inte sprider infiltrate. Visst öppnar det upp för visst smuts men det finns det ju gott om i spelet i övrigt.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Sep 11th, '13, 21:25

fredrik wrote:Nu har ni gjort Ogge ledsen. :D

Tss.. Min riptide joinad av batman och shadowsun har fortfarande T6 och 2+ cover :lol:
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 11th, '13, 21:29

Ogge wrote:
fredrik wrote:Nu har ni gjort Ogge ledsen. :D

Tss.. Min riptide joinad av batman och shadowsun har fortfarande T6 och 2+ cover :lol:

Det är rätt attityd, när livet ger en citroner gör man lemonad och hittar nån annan bruten skit att terrorisera sina vänner med. :lol:
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Sep 11th, '13, 22:18

On a more serious matter så var min plan att infiltrera pathfinders med henne så ni slapp batman å markerdrones.

Men ripstar it is mutherfuckers!! Kanske smäller in en farseer oxå när jag ändå håller på :lol:
Ogge
Primus Pilus

Postby Ancalagon » Sep 26th, '13, 08:03

Idag kom det en fråga till SvFaq som fick mig att uppmärksamma något jävligt stort.

Ignores Cover gäller bara för Wounds, dvs inte mot fordon.

Det är nog ganska vanligt att folk bara antar att Ignore Cover räknar bort alla former av Cover utan att ens läsa själva regeln. Läser man den är det dock väldigt tydligt att det bara gäller Wounds.
Ancalagon
Centurion

Postby Kreufeldt » Sep 26th, '13, 08:50

OMG, har ingen nånsin läst den regeln? Det där var ju enormt!
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Ogge » Sep 26th, '13, 09:04

Och jetbikes är wargear.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » Sep 26th, '13, 09:22

Är helt övertygad om att det är tänkt så att ignores cover funkar på fordon oxå.

Lite samma med infiltrate, jetbikes som wargear etc.

Ska man haka upp sig på alla småsaker i reglerna så blir spelet ospelbart. På dom 40k dagarna som jag arrar så kommer det vara RAI inte RAW.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ancalagon » Sep 26th, '13, 12:13

Jag är inte så säker på det. I stort sett alla andra regler som påverkar woundning och armour penetration har specialregler som fungerar olika beroende på om det är Wounds eller glance/pen hits det rör sig om. Det kan mycket väl vara så att det är tänkt att Obscured Vehicle inte är detsamma som Cover, bara fungerar likadant.

Å andra sidan har det ju funkat skitbra med att spela det som vi gjort hittills, dvs att det ignorerar alla former av cover oavsett mål. Ser inga skäl att ändra detta men ville ändå lyfta det :)
Ancalagon
Centurion

Postby Ogge » Sep 26th, '13, 12:16

Gör som ni vill.

Jag antar då att jetbikes är wargear oxå?
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » Sep 26th, '13, 12:26

Ni har alltså inte hört om detta tidigare? Har lyssnat på massa podcasts där dom garvat en del om det här tramset.

Jag tror ju inte det riktigt är tänkt så att ett fordon i terräng ska få cover medans infanteri får det när Draken flyger över och eldar på dom..

Visst är det kanske OP med tau och eldars möjligheter till ignore cover men det är ju irrelevant. Det får man ju diskutera i fluffmys och ost sammanhang.
Ogge
Primus Pilus

Postby Tilioch » Sep 26th, '13, 12:39

Jag tycker personligen att det är helt bisarrt att det skulle vara så att "ignore cover" inte skulle fungera på fordon. Har hört en massa om det och har hittills bara skrattat åt hela tanken
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby fredrik » Sep 26th, '13, 12:56

Det är lite för mycket sånt här som ligger och skvalpar runt i det kollektiva medvetandet just nu. Personligen skiter jag i vilken regeltolkning som används bara alla använder samma, så jag ser verkligen fram emot en ny swefaq (i avsaknad av riktiga faq:er från gee-dub). Hoppas på svar även om Fateweavers omrull och hur många lamprey-attacker en screamer har på chargen.
fredrik
Skutans kapten

PreviousNext

Return to Warhammer