Basa warmachines i WHFB

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Basa warmachines i WHFB

Postby fredrik » May 4th, '14, 09:01

Sitter och klurar på några spear chukkas till mina goblins, och funderar på att göra lite snygga dioramabaser till dom med gobbobesättningen fast monterade på basen. Skulle det funka tror ni? Om jag förstått rätt används bara besättningen som woundsmarkörer, och wounds kan man ju markera på något annat sätt.

Det jag tänker är runda eller fyrkantiga (vad tycker ni?) typ 50mm baser med besättningsmän, lite verktyg, snotlings osv. Tror det blir snyggt, men funkar det speltekniskt?
fredrik
Skutans kapten

Re: Basa warmachines i WHFB

Postby Ogge » May 4th, '14, 09:13

jag basade mina på runda 60mm enligt detta: https://www.dropbox.com/s/p86s04o9xtun6 ... 20v1.2.pdf

jag har ingen koll på hur warmachines funkar så jag vet inte hur storbetydelse det har.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » May 4th, '14, 09:32

Bra lista, var kommer den från?

Blir det panik om man ökar storleken på baserna lite (tänker från 40mm rund till 60mm rund för chukkas) så man får plats med besättningen också?
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » May 4th, '14, 09:45

Folk får väl alltid panik? Jag har basat mina pegasuser på 50mm istället för 40mm för när jag skulle basa mina så kollade jag vilken bas man fick med på GW's dark pegasus och det var 50mm.
Tror inte det är någon absolut sanning. Kör det som blir snyggt.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » May 4th, '14, 09:56

OK, då blir det 60mm dioramabaser!
fredrik
Skutans kapten

Return to Warhammer