Kladd av och med Tilioch

Posta bilder på dina projekt!

Re: Kladd av och med Tilioch

Postby Nils » Dec 4th, '11, 11:18

Snyggt och de såg ännu bättre ut i verkligheten. Sen instämmer jag ang gräset, baser blir mycket snyggare om man blandar två saker, ex sand och gräs, sand och rubble eller gräs och rubble. Blir mycket mer levande till väldigt låg arbetsinsats.
Nils
Primus Pilus

Postby Led-unge » Dec 4th, '11, 14:10

Ser strålande ut! Nu kan rymdvarelserna få komma...
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Tilioch » Dec 6th, '11, 13:54

Tackar så mycket, ibland kan man göra nått som ser helt okej ut med liten arbetsinsatts =)

Men då vart det ytterligare liter bilder upplagda, denna gång så fick det bli en Command Squad som fick smaka pensel, hade med den på ett första spel nu i helgen som var, och efter att de som enda enhet som faktiskt gjorde ondare än de fick, så fick jag allt ta och måla klart dem.
Den är uppbyggd av riktigt gamla figgar som jag har fått tag på någon gång i tidens början, och tillsammans med några fler än dessa så utgör dessa gamla figurer huvuddelen av mina befäl. Denhär fick även med sig en psyker, är inte helt klar på om jag ska använda honom som en Astopath eller något annat, men skallig är han iaf

Image

Som vanligt är det bloggen man går till om man ska vara häftig och se nått mer och läsa lite av min knaggliga engelska =)
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Stewe » Dec 7th, '11, 07:40

Snygga men vad har du gjort för att få en så grov yta på figgarna ?
Kolla på han med svärdet på bloggen
/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 7th, '11, 09:54

Stewe wrote:Snygga men vad har du gjort för att få en så grov yta på figgarna ?
Kolla på han med svärdet på bloggen

Jag misstänker att det antingen var lite för fuktigt när jag sprayade figurerna så att det bands lite vatten i färgen, eller så var de inte riktigt ordentligt rengjorda efter att jag strippat dem på färg, oavsett så märkte jag det inte förens jag hade kommit en ganska bra bit på dem. Och riktigt så illa som de ser ut på bilden är de egentligen inte, det är en del bös från basningen jag gjorde precis innan korten togs.

Men oavsett så ska jag vara lite mer försiktig nästa gång, fär när jag upptäckte det så blev jag lite ledsen i ögat, men jag är inte upprörd nog för att göra om det.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 12th, '11, 12:03

Det blev inte mycket till målningsuppdatering denhär gången, jag har nämligen inte fått gjort någonting alls som har med modeller att göra den senaste veckan, men jag tog mig lite tid och skrev ner i grova drag vad som hände när jag spelade min första 40k match på någonstans kring 10 år.

Men eftersom jag inte fick tummen ur att ta några bilder så blir det mest att läsa bara för de som orkar.
Så lalla över till bloggen om det är nått som intresserar er

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 14th, '11, 21:06

Under dagen här så fick jag upp lite text och bilder på när Ogge och Nils spelade och gjorde sitt bästa för att bankan skiten ur varandras arméer.
Lite bilder, lite text och mer eller mindre bortglömt vad som hände, men det är nått att titta på, om inte annat så är det trevligt att se en 40k match med bara målade figurer, inte nått man får se varje dag inte =)

Image

För att vara lite udda så har jag lagt upp det på bloggen ;)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 16th, '11, 17:54

Har börjat kladda på en tank nu, upptäckte att sånt behövs för att döda såna där små smurfar, och sen är det coolt med feta tånks!

Kommer försöka med dipp på den när jag väl har kladdat klart det andra på den, det kommer vara rätt lite färg på den i stort förutom det man ser nu, men nått ska nog komma på tillslut

Image

Kolla på bloggen för hur den artar sig

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Oathman » Dec 16th, '11, 19:26

Alltså de där gamla guardsen är ta mig tusan så jäkla tuffa! Om jag hade haft tillgång till sådana så hade jag börjat med 40k igen ögonblickligen, de har så jäkla mysig atmosfär kring sig. Sen är ju målningen top notch'e också vilket naturligtvis alltid är bra!

/Conny "Oathman" Edman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Postby Tilioch » Dec 18th, '11, 10:57

Ja, de är verkligen bra figgar, önskar att jag hade haft fler av dem, nu har jag bara tillräckligt för att kanske lyckas bygga ihop en command squad till, sen är de slut =/

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 19th, '11, 07:52

Nu har jag nog kladdat klart på min tank, iaf tills jag bestämmer mig om jag behöver ha några emblem på den, och i såfall hur de mer exakt skall se ut.

Dippade iaf hela skiten, och är ganska nöjd med resultatet kontra tiden som det har tagit, skulle tro att det tog mig iaf tre gånger så lång tid att bygga ihop den som att måla den.

Image

Kan nog behöva gå över den med ytterligare lite mattlack, då den inte riktigt tog överallt som jag hade tänkt mig.

Resultatet med några fler sexiga vinklar går att skåda på bloggen

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Nils » Dec 19th, '11, 07:59

Snyggt slutresultat! Det blev en snygg färg med dippen tycker jag.
Nils
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 20th, '11, 09:42

Nils wrote:Snyggt slutresultat! Det blev en snygg färg med dippen tycker jag.

Tackar, blev faktiskt tämligen nöjd framför allt blev det bättre än jag väntade mig på en såpass stor modell. Det var inte helt enkelt att lyckas kladda dipp över hela, man behöver hålla rätt bra koll på vart det håller på att rinna ner och bli klumpar. Det är på några ställen där det ligger en hel del i underkant av modellen trots att jag försökte hålla ordning på det, kommer nog vara ännu försiktigare nästa gång jag ska göra dethär.

Men jag håller mig en del på Ogges linje, det är målat, det ser okej ut på spelplan, och under och bakom prylar ska man ändå inte titta allt för mycket =)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Rickard » Dec 20th, '11, 20:31

Leman Russen såg jkl bra ut Ulf.

//rickard
Projects
Main: Writing a rule set for the seven years war aka SYW.
Secondary: Painting armies and terrain for the project.
Extras: 28mm Matabeles, 10mm WW1, 28mm medieval etc. :)
Rickard
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 21st, '11, 14:55

Nu har jag börjat måla lite på några sentineller som stod och skräpade, kör på samma sätt här som med min tank, men denhär gången grundade jag dem vita först, vilket visade sig vara ett vinnande koncept.

Men för att se hur de ser ut i lite olika mer eller mindre sexiga vinklar så är det bloggen som vanligt som gäller.

Här får ni ett litet smakprov på hur det blev med lite väl mycket ljus

Image

Nästa steg är att dränka dem i dipp och hoppas på det bästa =)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » Dec 21st, '11, 16:03

Oh, de där är verkligen gräsligt fula modeller, undrar hur de tänkte vid den designen (fast de kanske slår de ännu äldre äggen, där är jag lite osäker). Sen tycker jag det är jäkligt synd att de tog bort assault cannons som beväpning på dem.
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 21st, '11, 19:38

Ja visst är de fula, men jag tycker att de är så fula att de blir riktigt charmiga på nått sätt =)
Men ja, det är synd att assault cannon inte ingår i deras beväpning, men de får sitta här iaf, de är tillräckligt lika multilaser för att funka, och så kan jag ju alltid spela 2ed med dem också.

Men jag hade faktiskt helst haft äggen, tycker de är riktigt... fräcka kanske är fel ord, men skulle vilja ha dem iaf

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 29th, '11, 12:50

Då var de äntligen klara, mina små sentinels, knappast vackra, men iaf med färg på sig och redo för att bli fullkommligt söndersprängda av första bästa Ork eller Tau som kommer i deras väg.

Har varit lite sisådär med målningstid nu under juldagarna, men genom att smita in några minuter här och var så blev de tillslut tillräckligt färdiga för att jag skulle trötta på den och slänga dem under mattlacken.

Image

Så blev de, några fler bilder finns på bloggen

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jan 9th, '12, 11:32

Nu har jag äntligen kommit igång med målandet efter jul- och nyårshelgen, har inte haft mest tid eftersom vi har gjort massa praktiska saker hemma också, men en och annan stund har jag lyckats få in.
Den här gången blev det ett par veteraner som fått färg på sig, de har tre plasmaguns att springa runt med som är gjorda av green stuff av någon tidigare ägare, jag fick fixa till lite på dem, men det var inte mycket att göra, mer gilla läget som det är.

Image

Eventuellt kommer de förstärkas med en weapon team också, det är lite beroende på, jag har modeller för att ge dem en bolter eller en automat kannon, får se hur det blir med det. Jag har ytterligare en squad att göra som har ett par meltas med sig, och för att kunna använda båda så behöver någon av dem få med sig ett team, annars har jag tyvärr lite väl få figurer.

För att kolla mer så är det bloggen som man behöver kolla in

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Anatoli » Jan 9th, '12, 16:16

Oldschool tenn Cadians är alltid trevligt att se. Om jag lärt mig något av 40k spel med IG så är det att det enda man kan förlita sig på är Plasmaweapons - och då ska man också utgå ifrån att man bara får skjuta en enda gång med dessa. 3 plasmaguns och 1 plasmapistol per IG squad och även Space Marines blir rädda .
Anatoli
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Målarbloggar