Kladd av och med Tilioch

Posta bilder på dina projekt!

Re: Kladd av och med Tilioch

Postby Tilioch » Jan 12th, '12, 11:27

Då tog jag mig en lite paus från att måla mina imperie trupper och satte mig med lite terräng igen, det börjar bli dags att få till någon terräng till mitt lilla spelbord.

Så denhär gången gjorde jag mig lite försök till att få några moduler med träd, de blev väl rätt okej i slutänden och de var ju inte svåra att sätta ihop på nått sätt, men jag kommer nog göra ett försök där jag bygger upp lite mer kring trädbaserna också, och ser hur det blir.

Image

Men fler bilder och sånt tjafs kan man se på bloggen
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jan 17th, '12, 10:32

Nu har det målats lite mer 40k, behövde fixa en transport till mina små veteraner som fick färg på sig härom veckan.
Först var jag bara tvungen att genomlida helvetet som är att få bort färg från en tank som 1 - var lackad (det hjälper inte direkt), 2 - var inte så mycket målad som totalt dränkt i färg.
Jag var vid rengöringen inte helt lycklig på migsjälv och hur jag målade för 15+ år sen...

Men tillslut blev det en tank iaf, glo in bloggen för någon mer bild

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Led-unge » Jan 17th, '12, 14:52

Som ny! ;-)
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Tilioch » Jan 20th, '12, 12:58

Kanske inte helt som ny, men iaf minde kass ;)

Nu har jag också fått gjort klar min Hellhound som premiärspelades förra helgen, rapport om det kommer här i dagarna, men då vart den inte helt klar.
Så nu har den fått den sista färgen den skulle ha, fått bli nerkladdad av kolasås/dipp och sen ytterligare lite färg för att "piffa" till det lite =)

Image

Bloggen är som vanligt stället jag använder för fler bilder, denhär gången inklusive några wip-bilder

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Nils » Jan 20th, '12, 13:11

Den är snygg. Jag skulle drybrusha den med någon ljus khaki färg för att få upp detaljerna litegrann. Men där är smaken som baken... :)
Nils
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jan 22nd, '12, 18:45

Jag kunde ha gjort så helt klart, och nog kunde det har blivigt bättre, men nu är jag aldeles för lat för det, den kommer endå bara att vara med i några sekunder innan elaka hammerheads och sånt skjuter den i småstycken ;)

Men hur som haver, jag har fått min bukt på järnhalten i tummen och den anala-magnetismen som finns och äntligten fått skrivit klart rapporten om spelomgången som jag hade mot Ogge förra helgen, det var ett virvlande slag med tärningar och figurer ÖVERALLT, barn grät, figurer tappades, tärningar rullades och måttband användes frekvent. Det var helt enkelt ett helt vanligt speltillfälle.

För att läsa om hur det gick, klicka er vidare genom cyberspajs och kom fram till min blogg

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jan 25th, '12, 18:30

Då har jag uppdaterat lite mer då

Eftersom jag i min strid mot Ogge märkte att mitt enda futtiga team med missilhystare gjorde ganska mediokert ifrån sig, så tänkte jag att jag nog behövde några extra, så jag satte ihop en enhet till och målade upp dem.
Så nu kan det vara två enheter som gör vad de kan för att missa saker =)

Bilder på dem alla i en liten minimal post på bloggen

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Led-unge » Jan 26th, '12, 08:36

Rapporten var väldigt bra och välskriven med snygga foton så man hänger med. En fröjd att läsa.

Inget fel på missilkillarna heller. Kan nog behövas. ;-)
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Tilioch » Jan 26th, '12, 09:33

Tackar, tur att man inte lägger ner mödan helt i onödan då =)

Man behöver alltid mer tunga vapen, tyvärr är det någon dumjäkel som har satt massa poäng på dem också, så man kan ju inte riktigt ha så många som man tycker sig behöva ;)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jan 28th, '12, 23:12

Har målat lite till under den senaste veckan, och långt om länge så blev det ett par Ratling Snipers målade.

Försökte mig på någon form av camo som skulle funka med mina andra figurer. Resultatet blev väl rätt okej, inte helt nöjd men det funkar.

Bloggen är som vanligt the place to be

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Led-unge » Jan 29th, '12, 22:10

Ser bra ut tycker. Lite kultiga. Jag är inte så bra på 40K men målade upp mina första när det lanserades en gång i tiden så mina SM tycker jag är rätt coola med hundnosar, shurikens, autoguns åh fan hans moster. Har torskat stort mot Imperial Guards ett par gånger så dem har jag respekt för. Tycker de kan skjuta rätt bra. Lasguns och hobbitsnipor kan man väl stå ut med men alla de tyngre grejorna - uff.

Sitter på en fin Tusensöner och någon gång ska väl de egyptiska killarna vädras också...
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Anatoli » Jan 30th, '12, 10:26

Ratlings var den bästa enheten infanteri man kunde få vad gäller effektivitet och pris. Alltid värt att maxa en enhet och skrämma skiten ur fiendens HQ monster och andra dryga svårdödade och jäkligt dyra enheter.
Anatoli
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jan 30th, '12, 10:36

Kan hända att de egentligen är de, för min del så har de under två slag hittils lyckats döda en Kroot... Föga imponerade, men så har de ju iofs haft fel färger... De kanske blev mobbade i lådan på väg dit och ville inte riktigt vara med längre när det väl var dags att slåss

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Nils » Jan 30th, '12, 12:54

Riktigt snygga! Fina färger och tom fått till en "trött sniperblick som sett för mycket död och förintelse". Höga betyg :D
Nils
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » Jan 30th, '12, 16:35

Tilioch wrote:Kan hända att de egentligen är de, för min del så har de under två slag hittils lyckats döda en Kroot... Föga imponerade, men så har de ju iofs haft fel färger... De kanske blev mobbade i lådan på väg dit och ville inte riktigt vara med längre när det väl var dags att slåss

Verkar väl onödigt att skjuta på kroots med dem, skjut suits i stället!
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jan 30th, '12, 19:30

Kreufeldt wrote:Verkar väl onödigt att skjuta på kroots med dem, skjut suits i stället!

Man kan göra så, men det betyder att man måste kunna skada dem också =)
Försökte några gånger, men det gick inge vidare, jäklarna har ju massa fuskig rustning på sig.
Vet inte riktigt hur, men på nått sätt måste de vara ostiga :)

Nils wrote:Riktigt snygga! Fina färger och tom fått till en "trött sniperblick som sett för mycket död och förintelse". Höga betyg :D

Tackar så mycket, det är gjort helt genom tur och lite slumpmässigt kluddande =)

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Jan 31st, '12, 09:25

Tänkte det var dags att faktiskt kolla upp vad det är som har blivigt gjort under de senaste 2½ månaderna av 40k målande. Även om jag inte är den snabbaste i världen på att måla så har det trots allt blivigt rätt mycket gjort, mer än jag först trodde när jag började placera ut allting för en foto session.

Men för att se hur mycket det egentligen har blivigt så är det bloggen som gäller

Image

Det jäkligaste av allt är väl att jag fortfarande har ganska mycket figurer liggandes som väntar på att bli uppmålat. Det kommer bli helt skadat mycket figurer tillslut...

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Led-unge » Jan 31st, '12, 09:53

Imponerande! Väldigt snyggt i dämpade färger, jag gillar verkligen det här. Känns som ett förverkligande av idén med kaxiga och erfarna expendables backade av tunga stålkolosser. Det kan också vara trevligt när man målar upp lite volym i samma färgskalor. Heinlein hade gråtis glädjetårar - och själv måste jag ge högsta betyg. Tycker det har varit trevligt alltihop från nappe och framåt.
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Tilioch » Feb 1st, '12, 20:47

Får tacka och bocka för de fina kommentarerna =)

Man gör så gott man kan, men jag får ju säga att jag är rätt nöjd över hur det ser ut än så länge, kommer bli riktigt bra när jag väl ger upp och kallar mig klar

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Anatoli » Feb 2nd, '12, 10:22

Tar lite emot att skriva kommentarer till era 40k projekt om jag ska vara helt ärlig, man vill berömma målning men samtidigt inte uppmuntra till mer :lol:

Ser iaf bra ut, hur många poäng är siktet inställt på? Ser ut som ca 800pts på bilderna du har på bloggen?
Anatoli
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Målarbloggar