Kladd av och med Tilioch

Posta bilder på dina projekt!

Re: Kladd av och med Tilioch

Postby Tilioch » Feb 2nd, '12, 10:56

Nä, det är ju lite smutsigt, men ibland är det skoj att rulla sig i lera också ;)

Just nu så har jag ungefär 1500p uppmålat, och jag har egentligen inte något direkt poängmål med allt dethär, det är nog mer i klassen att måla upp allt jag har och skaffa lite saker som jag tycker verkar trevliga. Men i slutänden kommer det nog vara minst 2000p men troligen uppåt 2500-3000.

Tyvärr finns det ju vissa saker man vill ha men som har helt fruktansvärt fula figurer (Psyker battle squad tex) så jag får väl se om jag helt sippar sånt eller om jag ser till att hitta nått bättre att konvertera.
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 4th, '12, 16:46

Det är inte några epic fucking marines, men iaf några nya guardsmen.

Denhär gången var jag snål och bestämmde mig för att betala 115:- för två fånar med specialvapen var aldeles för dyrt, så jag plockade fram några diverse delar och satte mig och byggde några plasmaguns. De blev väl rätt okej sådär, blev lite stort och klumpigt på ovansidan av vapnet, men jag behöver nog träna lite mer på sånthär innan det blir bra på riktigt, men det är iaf helt klart användbart.

bloggen finns det lite bilder på den allihop och någon rad om vad som ingick

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Nils » Feb 4th, '12, 17:47

Kolla in Pig Iron och deras range. Där kanske det finns något som kan vara stand in för GW gubbarna om dom är för fula.
Nils
Primus Pilus

Postby Anatoli » Feb 4th, '12, 20:55

För en massa år sen så kom jag till samma insikt som du, gjorde egna plasma rifles av överblivna plasmapistols och hagelgevär som jag skar sönder och limmade ihop till mina gamla skitfula Catachans (som alltid kändes lika off att ha med då resten av armén var Cadians).

Image
Image
Anatoli
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 13th, '12, 07:50

Det är klart bättre att göra eget, iaf när man inte har tänkt sig att vinna någon målartävling iaf, och priserna de har på vissa figurer är ju helt vansinniga

Men men, nu har jag iaf fått tummen ur och faktiskt blivit klar med ytterligare några figurer, denhär gången blev det fler tjommar med feta vapen, men det blev laserkanoner denhär gången. Hittade i mina gömmor några av de gamla laserkanonerna som faktisk är fräcka till skillnad från hur de ser ut nu, så då gick jag emot min lilla princip att jag inte skulle ha några och fixade iordning tre stycken.

Eftersom jag återigen är snål så satte jag bara en figur på varje bas för att hålla koll på kanonerna, iofs var det inte bara för att vara snål, utan de tar så in i helvete med plats på basen så jag knödde ihop det hela lite för att slippa ha dem stickande utanför basen mer än nödvändigt så jag skulle kunna transportera grejerna hyffsat iaf.

Utöver det så är det som vanligt

Och så bildjäkel

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Nils » Feb 13th, '12, 08:20

Jag gillar stilen på din IG arme. Den är futuristisk men samtidig "verklig" genom att dom har seriösa färger såsom grönt, brunt och khaki. Kanonerna är fina, gamla hederliga "anti tank guns" som får göra tjänst år 40.000.
Nils
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 13th, '12, 08:44

Tackar så mycket, jag är faktiskt rätt nöjd med hur det ser ut också, tanken från början var att basera dem lite löst på Afrikakorps, och det har funkat rätt bra.

Föresten så kollade jag in Pig Iron nu, och jäklar vilka fräcka figgar de har, jäkligt synd att jag redan plockat in en del varianter på figurer, skulle nog se konstigt ut med ytterligare en som är såpass udda som just deras figgar, annars hade de passat utmärkt som veteraner eller liknande.

Det jag mest letar efter är något som kan användas som Psykers, tycker GWs är brottsligt fula, så just nu sitter jag i tankarna på att modda om dehär figgarna från Perry
Image

eller kanske dessa (eller båda)
Image

Lite diverse imperiaörnar och sånt så kan de nog funka, men om någon har andra förslag så mottages de tacksamt

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby AndreasJ » Feb 13th, '12, 09:28

Gillar munken men hagelbössan skarpt. Sätt ngt futuriskt på huvudet hans så passar han nog väl in i 40k-träsket osså.
Målar: Mitanni, galler
Borde måla: medeltida tyskar, saracener, orcs'n'goblins, SNK-sachsare, medeltida svenskar, Mighty Empires, andra medeltida tyskar, senrepublikanska romare, äventyrare ...
AndreasJ
Triari

Postby Nils » Feb 13th, '12, 10:22

Kolla i nån av Oskars gamla trådor om hans ryska postapokalyptiska projekt. Där konverterade han om några munkar till riktigt hårda killar. Det var inte så mycket jobb har jag för mig, lite green stuff som skyddsmask och lite utrustning. Blev klart bra.

Killen med kors och svärd. Bort med korset, ersätt med en lite stav med imperieörn. Bort med svärd och ersätt med powersword och klar!
Nils
Primus Pilus

Postby Kreufeldt » Feb 13th, '12, 10:27

Nils wrote: Bort med svärd och ersätt med powersword och klar!

Men då kommer WYSIWYG-messerschmitten och säger NEIN!
Ogge wrote:Och gör som tomas säger.
Kreufeldt
Primus Pilus

Postby Stewe » Feb 13th, '12, 12:02

Kreufeldt wrote:

Då kommer friendlygame tomten och säger till WYSIWYG-messerschmitten, "Pilutta dig"...
/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby Ogge » Feb 13th, '12, 13:02

Stewe wrote:Då kommer friendlygame tomten och säger till WYSIWYG-messerschmitten, "Pilutta dig"...

men stewe, du behöver inte måla några sagagubbar!

Det är ett friendlygame så du får använda vad du vill! bara att berätta för alla innan "den här gubben med kulspruta är en bonde och den här 15mm basen är en hirdman"
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby bemajonas » Feb 13th, '12, 14:38

Gubbar att använda som psykers har väl annars GW själva fast i Deamon/Witchhunterarmeérna. Inkvisitörernas följare borde ju passa, en del i alla fall.
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Postby Tilioch » Feb 13th, '12, 14:42

Tyvärr har de plockat bort de flesta figgar som var nått att ha, nu har de bara sina fruktansvärda psykers, vilket är 3 figurer som är gjorda så att de ser precis lika ut allihop. Nä, sån skit kan de behålla, särskillt när de vill ha brottsligt mycket betalt fört också

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Ogge » Feb 13th, '12, 15:23

Går det inte att använda några fantasyfigurer?

Btw, dom hade lite guards här för waylandpriser med 20% rabatt. Vanliga cadians. Är det något som är av intresse?
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 13th, '12, 15:34

Det kan det absolut vara
Har de commandsquaden så är en sån intressant även tanks är intressanta om du skulle orka göra någon sorts lite på ungefär vad de har.

Det som väl inte är intressant är vanliga fucker squads, tror nog jag har tillräckligt med dem

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Ogge » Feb 13th, '12, 17:46

ska dit imorn och hänga lite så jag kan kolla då.

Rätt säker på att det låg en command låda där faktiskt.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Feb 13th, '12, 17:48

Kreufeldt wrote:

Dags för Internets bästa film igen: http://www.youtube.com/watch?v=1MLry6Cn ... re=related
fredrik
Skutans kapten

Postby Tilioch » Feb 13th, '12, 19:40

Ogge wrote:ska dit imorn och hänga lite så jag kan kolla då.

Rätt säker på att det låg en command låda där faktiskt.

Finns det en så plocka gärna upp den till mig om du har nått vettigt sätt att få saker och ting hem till lilla sverige igen.

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby Tilioch » Feb 14th, '12, 10:14

Fick ett nyhetsbrev om att Wyrd skall hålla ytterligare en omgång av sin målar tävling "Iron Painter"
Har inte varit med tidigare, men har sett lite av vad de har gjort, så nu tänkte jag "Ja va fan" och skrev upp mig.

Lite kort så är det en duell mellan två målare, två veckor att måla klart och posta bilder, vinnaren går vidare och varje omgång har ett tema som man ska följa. Ganska simpelt egentligen, men är man lite seg på att måla (dvs man inte är Ogge) som jag tex är så kan det bli lite tajt med två veckor, men va fasen, man kan inte mer än misslyckas.

Man kan glo in denhär länken för att skriva upp sig eller hitta länken till reglerna
http://www.wyrd-games.net/showthread.php?28847-IRON-PAINTER-2012-Sign-up-thread

Image

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Målarbloggar