Nu har jag varit en dålig människa och inte postat mina senaste framgångar i terrängmakeriet, det har faktiskt hänt en del sen sist.
Först och främst så har jag byggt ett par Adobe-hus, tänkte kolla hur lång tid de kan ta och sätta ihop och vad man får i slutänden när man gör det så snabbt som möjligt.
Första försöket blev rätt okej, byggde det av diverse skräpbitar med foamboard jag hade liggandes tillsammans med lite tändstickor och en liten bit balsaträ.

Fler bilder i
dethär blogginläggetSen gjorde jag två på en gång, blev lite mindre och jag ändrade på lite småsaker för att snabba upp men också få lite skillnad i husen

Fler bilder hittar man när man
klickar härPlockade också fram några av mina IG trupper när jag fotade här, då några på andra forum har haft svårt att förstå skalor när det varit icke-GW figgar som har varit skalgivande. Vissa har det inte lätt =)
Men så har jag också kommit lite längre i mitt bordsbygge, dels har jag byggt ihop del 2 av bordet, så att nu har jag hela bordet pågång, sen har jag slabbat på färg i två omgångar, först en grundfärg av riktigt mörkt brunt, och sen har jag också lagt på en första drybrush på vägen att få det att se ut som öken/stepp

Bilderna på det hittar man
också på bloggenNu har jag faktiskt kommit ytterligare lite längre, men bilder på det är inte tagna än, allternativt ligger på kameran hemma. Men förhoppningsvis är målningsdelen av bordet klar om inte ikväll så senast imorron skulle jag tro, sen ska det ju på en massa gräs och annat som man kan tänkas behöva.
Sen har jag också börjat bygga några av baserna som skall fylla ut hålen som är i spelbordet nu, tanken är att hela bordet skall vara uppbyggda av dehär små kvadraterna som har en bunt olika terrängtyper på sig och så kan man flytta runt bäst man vill, förhoppningsvis blir det ganska bra, om inte annat så är detta mest ett testbord på hur man ska kunna göra saker, så att mitt nästa projekt blir bättre =)