28mm Bolsheviker

Posta bilder på dina projekt!

28mm Bolsheviker

Postby Ogge » Jan 18th, '10, 12:52

Här kommer bilder på mina 100 poäng Bolsheviker.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

ytterligare 2 kompanier är färdiga och väntar basning och fotografering.

Sen är det ett kompani sjömän och ett kompani Partisaner kvar för att färdigställa hela armén.

Liten Reflektion här. Jag måste säga att det faktiskt inte tar nämnvärt mycket längre tid att måla en 28mm figur än en 15mm figur.. detta målades på mindre än 10 dagar.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Re: 28mm Bolsheviker

Postby Dalauppror » Jan 18th, '10, 12:59

Lysande, mycket bra målat !!!

Fina bilder måste vara en duktig fotograf... ;)
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Ogge » Jan 18th, '10, 17:43

Vill passa på att tacka följande:

Björn och Rickard - För att ni återupplivade mitt intresse för 28mm.
Jesper - som iskallt och hotfullt bestämde att vi skulle genomföra detta projekt.
Micke - För att han får mina figurer att se bättre ut på bild än Bingos tjejer.
Fredrik - För att han höjde mitt självförtroende genom att ljuga och säga att jag visst klarar att måla 28mm
Sist men inte minst: Nisse - För att jag kan lura honom till vadsomhelst.
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Mr Walker » Jan 18th, '10, 17:49

Kanonsnyggt, Ogge. Du kan ju bara du vill!
Mr Walker
Triari

Postby Oathman » Jan 18th, '10, 18:32

Ser riktigt imponerande ut det där måste jag säga. Allt det på 10 dagar det kan inte stämma du glömde nog en 0:a tror jag... :shock:
Oerhört snyggt och det ser riktigt ballt ut och jag vill också vara med men avståndet jobbar lite emot detta, får åka upp och hälsa på min mor snar :lol: . Jag är imponerad och jag kan lova att jag kommer att tvinga mina kamrater här nere i Halland att göra ett liknande projekt när tillfälle ges.

Jobba lugnt och spela väl!

/Oathman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Postby Ogge » Jan 18th, '10, 19:45

Men är det inte dags för dig att flytta till människobyn nu så du kan luras med i alla projekt?

Tack för dom fina orden.
Ogge
Primus Pilus

Postby Nils » Jan 18th, '10, 21:11

Du behöver inte lura mig, bara knuffa mig lite i rätt riktning... Jag kan faktiskt stå emot om jag måste... Men det måste jag inte, alltid, ibland, aldrig...
Nils
Primus Pilus

Postby fredrik » Jan 18th, '10, 21:58

Men det där blev ju riktigt snyggt! Bra jobbat, kamrat Ordförande.

Så vad blir nästa vansinnesprojekt nu när (även) detta är avklarat?
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Jan 19th, '10, 00:41

Det här "projektet" består bara av 108 infanterister, en kanon, 3 kulsprutor och 9 kavallerister så jag vet inte om jag vill kalla det för ett vansinnesprojekt.. snarare ett litet pausprojekt i väntan på något större.
Nu är baserna på dom 2 målade kompanierna klara så enbart 9st partisaner och 18 sjömän återstår. Jag kommer börja på partisanerna imorn och förhoppningsvis färdigställa dom tills helgen då sjömännen ska målas.

Nästa vecka börjar det "riktiga" projektet. 1600-tal med riktigt stora arméer.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » Jan 20th, '10, 22:59

Well.. Today is the day to be gay!

Har börjat på mina sjömän ikväll och är klar med vimpelviftaren och kulsprutan.

Tog en risig bild med min nya lur. Tillängnad Stewe:
Image

in the navy..
Ogge
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Jan 21st, '10, 07:26

Snyggt!

Bra blåfärg på seglarjackan och bra att du gjorde vita byxor, ser mer sailer ut då.

Klart passande flagga

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Postby Stewe » Jan 21st, '10, 07:50

Ogge wrote:Well.. Today is the day to be gay!
Image
in the navy..

Now that is Gay....
Låt mig gissa en, IFÅN
/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby fredrik » Jan 22nd, '10, 07:14

Dina konfiskatoriska kommunistbanditer var fina, men sjömännen närmast magiska. Jag tycker din armé i fortsättningen endast skall bestå av sjömän.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Jan 22nd, '10, 08:00

fredrik wrote:Dina konfiskatoriska kommunistbanditer var fina, men sjömännen närmast magiska. Jag tycker din armé i fortsättningen endast skall bestå av sjömän.

jag tyckte samma sak men då sa den kloka Micke att det antagligen inte skulle vara lika ballt med en hel arme utan att det var ballare med ett kompani som stack ut.

Nåväl, målade tre till igår och la grundfärgerna på dom tolv sista. Förutsättningarna är goda Att denna arme är klar till helgen.
Ogge
Primus Pilus

Postby Oathman » Jan 22nd, '10, 13:08

Ser riktigt, riktigt roligt ut det där. Har ju svurit på att inte köpa några som helst figurer överhuvudtaget förrän jag har målat upp allt jag har till 1700-talet (och det är en del kan jag lova...) Dock funderar jag starkt på att modda om Red Actions lite till ACW då jag har massa perrylådor liggandes här hemma. Samma basning som ni kör med samma antal figurer men då säga att en bas är ett kompani istället för en pluton och sen jobba därifrån. Ja ja vi får se hur det går.

Keep up the good work! Och skicka in mycket bilder :D

/Oathman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
Oathman
Principes

Postby Dalauppror » Jan 22nd, '10, 15:05

Oathman wrote:Ser riktigt, riktigt roligt ut det där. Har ju svurit på att inte köpa några som helst figurer överhuvudtaget förrän jag har målat upp allt jag har till 1700-talet (och det är en del kan jag lova...) Dock funderar jag starkt på att modda om Red Actions lite till ACW då jag har massa perrylådor liggandes här hemma. Samma basning som ni kör med samma antal figurer men då säga att en bas är ett kompani istället för en pluton och sen jobba därifrån. Ja ja vi får se hur det går.

Keep up the good work! Och skicka in mycket bilder :D

/Oathman

Red Action sustemet i allära men varför inte köra med Black Powder, helt klart mitt favorit system för ACW och alla andra Black Powder eror...

Om du vill använda Red Action systemet till ACW så kan du kolla in Perfect captains regler "John Bull" (A Free set of miniatures rules for the War of 1812 and American Revolution, representing company level actions of roughly 150-800 men per side, provided with full colour graphics.)
Samma regelmotor som för red actions men för musköter etc. Har spelat det för AWI några gånger. Har även börjat med en liten fixning för ACW och även gjort några truppkort.

Har precis laddat upp dem här på forumets arkiv: viewtopic.php?f=13&t=389&p=3583#p3583 Hoppas det är något du kan använda :)

Dalauppror
Primus Pilus

Postby Björn » Jan 22nd, '10, 15:52

Jag håller med Upproret, kolla in Black powder, jäkla kul spel.
Why would you need Swedish interwar figures?
Why not!
http://adalenfigures.blogspot.se/
Björn
Primus Pilus

Postby Oathman » Jan 22nd, '10, 22:26

Ber om ursäkt för halvkapningen av tråden Ogge. Har allt följt arbetet med Black Powder reglerna noga och de ser väldigt fina ut och har fått bra recensioner på alla hemsidor jag läst i alla fall. Men 30 pund! I lite hårdaste laget tycker jag. Sen är det så att jag vill ha ett par enkla regler som låter mig komma igång snabbt och lätt och som inte kräver massor av figurer, vilket Black Powder verkar göra. Har enda sedan jag börjat spela figurspel haft en passion för ACW och det var i denna era som jag startade detta med figurer mm med klassikern Bonnie Blue. Har samlat på mig löjliga mängder med modeller både 15 och 28mm som tyvärr bara ligger och skräpar då jag inte hittat något system jag riktigt tycker om.

Tyvärr kan jag inte se dina kort Dala då jag inte är värdig att komma in i den delen på forumet men jag är intresserad av dem!

Förlåt igen Ogge och där slutar trådkapet...

För övrigt anser jag att Ogge ska lägga upp mer bilder...

Mvh/
Oathman
/Conny Edman

Oathman
Principes

Postby Ogge » Jan 22nd, '10, 23:05

Har 2 kompanier till klara som står i lokalen. Micke kommer gå ner och fota dom samt ta en ny gruppbild på hela armen typ imorn:)

jag har ängnat eftermiddagen på jobbet åt att måla mer på sjömännen och med lite diciplin blir dom klara i natt så morgondagen kan ängnas åt basning och partisaner.
Ogge
Primus Pilus

Postby Ogge » Jan 23rd, '10, 23:16

jag kan härmed meddela att den röda armen står helt klar.
Partisaner:
Image

Matroser:
Image

Gruppbild kommer på torsdag.
Ogge
Primus Pilus

Next

Return to Målarbloggar