Det jobbiga är väl att det är nog inte så långsökt att precis samma sak händer med 40k.
Då kommer nog bara Fredrik vara glad.
Ancalagon wrote:Man ska inte behöva sätta sig och göra om precis allt, hitta på egna regler, restriktioner och poängkostnader för att det ens ska fungera. Det roligaste är ju att det är tänkt som ett pickup game, där du bara tar med lite grejer på måfå som du vill spela, och din motståndare gör detsamma, men det skulle aldrig ens gå. Enda anledningen till att man skulle vilja göra det är för att rulla lite tärningar, och det finns det tusentals bättre sätt att göra på
fredrik wrote:Ancalagon wrote:Man ska inte behöva sätta sig och göra om precis allt, hitta på egna regler, restriktioner och poängkostnader för att det ens ska fungera. Det roligaste är ju att det är tänkt som ett pickup game, där du bara tar med lite grejer på måfå som du vill spela, och din motståndare gör detsamma, men det skulle aldrig ens gå. Enda anledningen till att man skulle vilja göra det är för att rulla lite tärningar, och det finns det tusentals bättre sätt att göra på
Kan inte annat än att hålla med. Beer & pretzels är en sak, det här känns mest halvfärdigt. Trist.
Ogge wrote:Det känns faktiskt som ett riktigt skämt.
Jag menar regler där du ska imitera att du rider på en låtsashäst?? Kom igen nu! Det här kan inte vara seriöst. Ju mer jag tänker på det så köper jag det inte. Det här är bara ett skämt det måste det vara!
Jag tror nog dom släpper nått ordentligt till hösten med regler som inte tvingar en att prata med sina figurer(ja den finns oxå)eller ställa baserna på varandra och iallafall nån tanke på en balans.
Jag köper det inte. Jag vet att Fredrik tror att det är nästa kioskvältare men jag tror fan du har fel. Det här håller inte, det är liksom inte ett spel utan mer nåt åt det hållet som jag å leia gör när vi leker med hennes star wars gubbar.
Gw är bättre och har mer koll. Dom skjuter inte fantasy i sank. Dom kommer styra upp det här.. Dom måste..
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests