Simon Talltorp wrote:jag har aldrig riktigt förstått varför alla gråter varje gång det kommer nya regler till GWs spel
fredrik wrote:Jag fattar inte riktigt hur man bygger arméerna i AoS. Jag gissar att arméerna i startlådan är hyffsat balanserade mot varandra, men hur listar jag ut hur många night goblins jag får för He-man och battlecat? Är det gentlemans agreement som gäller eller hur funkar det?
Simon Talltorp wrote:jag har aldrig riktigt förstått varför alla gråter varje gång det kommer nya regler till GWs spel. Det är ju bara spela med den upplagan man trivs bäst med och har alla böcker till. So what om alla sheeples byter upp sig till senaste utgåvan, man vill ju ändå inte spela med idioter...
För övrigt anser jag att 40K var bäst i 2:nd ed...
Ogge wrote:fredrik wrote:Jag fattar inte riktigt hur man bygger arméerna i AoS. Jag gissar att arméerna i startlådan är hyffsat balanserade mot varandra, men hur listar jag ut hur många night goblins jag får för He-man och battlecat? Är det gentlemans agreement som gäller eller hur funkar det?
Gentlemans agreement.
Du får spela med det du har i din samling men du får bara fylla din deployment zone med figurer resten hamnar i reserv.
Har motståndaren 1/3 fler figurer så kan man vinna på Sudden death.
Ogge wrote:Vart har du hört att det kommer en stor regelbok?
Jag har bara hört att det är dom här reglerna som gäller.
Vi har ju inte heller sett hur warscrollsen ser ut. Old world har ju brunnit upp och folk flydde till nån kaosvärld så goblins kan ju i teorin vara lika mäktiga som kaoskrigare.
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest