Om dagens dramatik

Diskussioner rörande siten: felrapporter, förbättringsförslag och allmän diskussion.

Om dagens dramatik

Postby fredrik » Aug 12th, '13, 17:56

I morse blev klubbens hemsida och detta forum hackade. Vi var en av många websiter som utsattes för den här attacken som verkar varit helt automatiserad och alltså inte varit ute efter just oss. Företaget som driver webservrarna vi kör på kunde återskapa de påverkade delarna av siten under eftermiddagen och allt skall vara återställt. Om ni märker något som inte fungerar som det skall får ni höra av er till mig.
fredrik
Skutans kapten

Re: Om dagens dramatik

Postby Pål » Aug 12th, '13, 18:21

Ok, gött!

Hade varit så jäkla bittert om de hade pajjat nåt helt och hållet med tanke på den bildskatt vi har till exempel. Känns bra att sajten ligger på en leverantör som sköter backuper etc :)
Pål
Centurion

Postby fredrik » Aug 12th, '13, 18:47

Värt att nämna att det inte verkar som att de gått på databasen där allt foruminnehåll ligger, så de har inte kommit åt privata PM etc.

Också värt att nämna att jag tagit bort wordpress-sidan på stockholmwargaming.se och styrt om den direkt till forumet, eftersom ingen någonsin verkar använda huvudsidan.
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Aug 12th, '13, 18:49

Har vi en hemsida?
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Jeppan » Aug 12th, '13, 21:35

Stort tack till de som åtetställt vårt forum! Jag vet att åtminstone Fredrik jobbat med frågan.
Jeppan
Primus Pilus

Return to Site