Hej.
Jag tänkte passa på att presentera mig själv då jag snart är ny medlem hos er (just nu bara provmedlem).
Jag heter Sebastian och är 30år, bor i Örby med min sambo och våra två barn. Jag är helt grön när det kommer till figurspel. Jag har förvisso målat lite figurer de senaste åren (med betoning på lite) men spelade mitt första figurspel först för nån vecka sedan. Jag har lite blandade figurer (28mm), exempelvis en del "medeltida" en del franska napoleon och en del warhammer40k och warhammer fantasy. Hittills har jag inte lyckats måla upp några färdiga arméer. Eftersom jag i princip aldrig har spelat några figurspel så är jag relativt öppen för att testa det mesta, det jag är mest intresserad av att börja spela är Napoleon, SYW, "medeltida", "ancient" samt Mordheim eller Frostgrave.
Tänkte också passa på att höra mig för vad som spelas relativt frekvent i föreningen. Jag är som sagt sugen på att köpa och måla lite figurer till SYW och/eller "ancients" perioden men tänkte att jag avvaktar tills jag vet om det ens spelas i någon större utsträckning. Frågan blir då också utifall det spelas med 28mm eller 15mm figurer. Nästa fråga är om Mordheim eller Frostgrave spelas något hos er då det kräver ganska få figurer och då jag inte är någon "snabbmålare" så känns det som ett realistiskt mål att hinna måla upp 5-15 gubbar på en kortare tid.
/Sebastian