Än har det inte kommit så långt i planeringen av det, men det kommer iaf bli någon sorts 40k turnering, hur den kommer se ut vet jag inte heller än. Men det ser ut som runt 1500p (kanske mindre) och ca 20 spelare som max, varav jag gissar att det mesta kommer vara lokala förmågor, men jag kommer hålla ögonen öppna för uppdateringar.
Utöver detta så vet jag att det kommer vara i kulturhuset i Skövde, det ligger sådär 20m från stationshuset, det finns också ett ganska trivsamt hotell kanske så långt som 50m från lokalen, Scandic Hotel Billingen. Det kommer också finnas möjlighet till någon form av "gratis" övernattning, antingen i lokalen självt eller hos några av de som arrar konventet.
Annat som jag har sett det ryktas om i spelväg är;
Malifaux, antingen en turnering eller drop in/prova på av någon sort.
Epic Armageddon turnering.
Blood Bowl, antaglien någon form av turnering.
Infinity och Dystopian Wars, mest troligt drop in av något slag om inte väldigt många uttrycker intresse
Kostnaderna som har kastats runt än så länge är ca 100:- för att komma in på konventet, och runt 50:- för att vara med i en turnering.
Detta är vad jag har fått fram än så länge från huvudansvarige för hela grejen, är det så att någon undrar nått så går det att kontakta honom på martin.brosser@gmail.com, om nu någon vill det. Eller så är det bara att skriva nått här så kan jag ta det med honom direkt när jag är hemma och har honom på IRC.
Jag funderar iaf starkt på att ta mig ner och antingen spela 40k eller Epic, men är det någon mer här ifrån som skulle vilja hänga på så skulle det ju kunna vara lite skoj att äga upp massa skaraborgare i 40k