Ok nu har jag spelat tau massor och mest med en lista som jag tycker är kul. Den är inte särskilt optimerad utan innehåller en massa grejer som man nästan aldrig skulle se i "kompetativa" listor så som stealthsuits, pathfinders utan markerlights osv. Har inte heller kört broadsides, riptides eller maxat ut på krooten.
Jag försöker inte säga att den är dålig för det är den inte men det är långt ifrån en optimerad taulista.
Men jag kan liksom inte riktigt tona ner den så mycket mer och fortfarande få det som gör den "tauig" med alla buffar och synergier. Visst kan jag skippa markerlights, crisis suits och alla chip men det är ju liksom det som gör det unik och rolig att spela.
Nu menar jag inte att tau är oövervinneliga men deras lägstanivå är liksom så hög så att det inte blir så kul. Jag har ju spelat dom så mycket att jag har lärt mig armen utan och innan så jag sällan gör misstag men det känns ändå som att det är ganska mycket auto-win.
Men nu har jag iallafall tänkt att jag ska spela någon annan armé ett tag och jag vill ha lite input på vad det skulle kunna vara.
Jag har följande mer eller mindre spelbart:
Eldar(mech)
Space marines(salamanders)
Imperial guard(renegades)
Chaos deamons(nurgle)
Chaos marines(death guard)
Horus heresy(death guard)
Nu har jag ju inte några problem att måla någon annan armé så ge mig lite input.
Ni vet ju vad jag gillar för spelstil. Mobilitet, skytte, synergier och alternativa sätt att deploya armen(deep strike, outflank och infiltrate)
Gunlines och all out assault intresserar mig inte.