Amrtaka's kludd..

Posta bilder på dina projekt!

Amrtaka's kludd..

Postby Amrtaka » Dec 10th, '09, 22:02

När jag var 18 gjorde jag lumpen som vaktsoldat i Halmstad och under nätterna i kuren fanns tid till att avla fram armeer till DBA. Efter jag avslutade lumpen så målade jag inte mer. Det var ....hmm..... 18 år sedan. Det var egentligen först vid senaste Lincon som jag fick en kortare målarlektion av Fredrik (som visade sina germaner och hur han använde en sorts "dutt teknik" för att få upp farten.... 10 stands Warbands på en kväll eller hur var det nu.....). Egentligen hade jag tänkt beställa alla mina armeer fördigmålade (och har så också gjort fast då med fantasy armeer) men Fredriks säkra hand och intygande om att det inte alls tog evigheter att måla snygga armeer gjorde att jag bestämde mig för att göra ett försök (plus det faktum att mplarservicen som jag använder mig av är billig och bra men den tog/tar en väldans tid). Så sagt och gjort..... Vallejo färger var det och jag blev också påprackad Citadels Foundation serie, och den svarta grundfärgen. 4 DBA armeer från Essex beställdes och med The Teaching Companys "The Era of the Crusades" sattes pensel mot mina Komnenan Byzantine......

...och nu är jag klar (eller det skall lackas också men på Lördag skall det spelas och då måste de vara klart så jag har morgondagen på mig).

Här kommer lite bilder. (eller mycket bilder).

Image

Byzantine Heavy Infantry (Spear x 1)

Image

Varangian Guards (Blades x 1)
(Det svarta mot det gula skall vara en Korp)

Image

Byzantine Bowmen (Bow x 3)

Image

Armenian Light infantry (Auxilia x 1)

Image

Byzantine Scirmishers (Psiloi skall vara x 3 men fick bara med x 2)

Image

Byzantine Light Cavalry (Light Horse x 4)

Image

De tunga pojkarna Byzantine Cathaphracts (Knight or Cavalry x 2)

Image

Norman mercenary Knights (Knight or Cavalry x 3)

Image

Camp followers
Last edited by Amrtaka on Dec 11th, '09, 08:21, edited 1 time in total.
Nuvarande Projekt.
Turnerings/konventsdioramor
1. Early Lusignan Cypriot DBA
2. Cilician Armenian DBA
3. Fatamid Egyptian DBA
Amrtaka
Velite

Re: Amrtaka's kludd..

Postby Stewe » Dec 10th, '09, 22:08

Riktigt snyggt, och uppmuntrande.
/Stewe
Im NOT a complete idiot...

some parts are missing...

http://myandmyminies.blogspot.com/
http://fabulationer.blogspot.com/
Stewe
Primus Pilus

Postby Amrtaka » Dec 10th, '09, 22:43

Det var byzantinerna det....det var ju inga 10 stands på en kväll men det var ganska skoj. Kan varmt rekomendera TTC audiobooks när man målar det är ren "full immersion meditation". (Fast det behövdes mer än en kurs för Byzantinerna jag klockade nog 60 timmar på dem men det skulle bli bättre).

Nästa gäng var en Later Crusader arme. Den klockades lite snabbare på ca 50 timmar men de mesta av den tiden ägnades åt vapensköldar. Det råder ju lite olika uppfattning om hur långt heraldiken hade kommit på riddarna under korstågen och då "min" arme skulle vara från tiden kring 3:e Korståget så var det nog lite tveksamt och riddarna egentligen skulle ha så mycket vapensköldar och märken på sina hästtäcken. Men va fan....jag ville ha det så och så fick det bli.

Image

Hospitaler Infantry (Spear x 1)

Image

Crusader Militia (Spear) (De två i mitten skall föreställa syrier)

Image

Crusader Militia (Spear) (En syrier till här)

Image

Crusader Militia (Spear)

Image

Maronite Bowmen (Bow)

Image

Crusader Crossbows (CB x 2)

Image

Camp Followers

Image

Templar Foot soldiers (Spear)

Image

Mercenaries Cavalry (Cavalry)

Image

Hospitaler Knights (Knight)
Tidiga varianten men munkkappa över rustningen....de blev ju röda senare.

Image

Crusader Knights (Knights)
Nu syns inte sköldarna men de är från vänster till höger

Godfrey of Bouillon
Tancred av Antioch
Bohemond av Taranto

Samtliga namn är från 1:a korståget men de var ett gäng lustiga lirare så jag ville ha med dem ändå.

Image

Templar Knights (Knights)

Image

Och här är kungen av Jerusalem (Knight)

Till vänster om honom (höger i bild) syns Raymond IV of Toulouse
Nuvarande Projekt.
2. Cilician Armenian DBA
3. Fatamid Egyptian DBA
Amrtaka
Velite

Postby Amrtaka » Dec 10th, '09, 23:11

Ok nog med kristna nu behövde de lite motstånd. Först på tur stod Syrierna. Jag bestämde mig för att försöka måla dem som en syrisk stadsstat (typ Aleppo) med influenser av en tidigare abassid era. Abassiderna använde mycket svart i sina armeer och därför blev svart en av markörfärgerna för armen (dvs en färg som jag sedan inte skulle använda till mig andra arabiska arme). Till sist utecklades det vidare till att alla Syrierna fick antingen vita eller svarta turbaner, det blev deras markör för att skilja dem från den andra arabiska armen.

Vid det här laget kändes det som att det inte var själva mälnadet som tog så mycket tid. Man hade rationaliserat bort en hel del (bl.a washar som jag använde på den byzantinska armen) utan det mesta blev base + highlight och sedan detaljer som ränder etc (men de är ju mest kul så det känns om de går fort ändå). Det som tog tid däremot var att bestämma hur man skulle måla och hur sen kombinationen såg ut. En del gubbar har både 3 och 4 omgångar färg då man ändrat sig (men GW's Foundation färger täcker nästan allting så det är bara att köra på, rekordet blev 8 lager). Så mycket av tiden gick till att välja om det skulle vara en till röd kappa i den gruppen eller om den skulle vara blå........ nån känner säkert igen sig...

Anyways...här kommer araberna i alls in färglada prakt.

Image

Syrian Bow (Psiloi)

Image

Camp followers

Image

En Psiloi till

Image

Nur Al Din eller Hans son eller en rebell efter saladins död..... det finns en del att välja på. (Cavalry)

Image

Turcoman Cavalry 1 (Cavalry)

Image

Turcoman Cavalry 2 (Cavalry) (och vi har katt vilket presenterar aldeles speciella problem vid både fotografering och målning).

Image

Fler turcomaner fast lätta ryttare denna gången (Light Horse)

Image

Fler lätta turcomaner (Light Horse)

Image

Syriskt lätt infantery (Auxilia)

Image

Syriska Ghazi (Warbands) (Vet ej om det fans syriska Ghazi men abassiderna hade Ghazi i alla fall så det får väl vara till låns i värsta fall).

Image

Fler Ghazi (Warbands)

Image

Syriskt Kavalleri (Cavalry)

Image

Syrisk Stadsmilis (Horde)

Image

Syriskt lätt kavaleri 1 (Light Horse)

Image

Syriskt lätt kavaleri 2 (Light Horse) (Kolla in den prickiga pyjamasen....den är jag inte helt nöjd med men jag gav upp till slut).
Nuvarande Projekt.
2. Cilician Armenian DBA
3. Fatamid Egyptian DBA
Amrtaka
Velite

Postby Amrtaka » Dec 10th, '09, 23:28

Ok till sist var det dags för muslimernas hjälte no 1, Saladin och hans Ayybider. Denna arabarme tänkte jag särskilja genom att använda färgerna gult och gränt mycket (men det blev inte så mycket som jag trott) eftersom det var färger som jag undvikit hos den Syriska falangen. Senare så noterades att Grön var fatamidernas huvudsakliga färg och därför blev det mindre grönt ch mer gult och rött istället.

Den syriska armen hade gått snabare än Later Crusader och nu var jag nere i en timtid på ca 45 timmar effektiv tid och ca 1 månad brutto. Genom att dela upp målningen i The Teaching Company lektionsavsnitt så blev varje målar pass ca 30-35 minuter. 1-2 pass innan jobbet på morgonen (sambon börjar sju, jag börjar nio....gissa när vi går upp) sedan gällde det att sno en halvtimme så fort man kom åt.

Here comes saladin....

Image

Ayybid Light infantry (Auxilia)

Image

Ayybid City Militia (Hordes)

Image

Ayybid Warriors (Warbands)

Image

Camp Followers

Image

Sudanesiska bågskyttar (Psiloi)

Image

Turcoman Mercenaries (Light Horse)

Image

Saladin själv (Cavalry)

Image

Ghulam Kavalleri (Cavalry) - Saladins ´ghulams skall enligt de källor jag hittat använt gula uniformer.

Image

Ayybid Nobles Cavalry 1 (Cavalry)

Image

Ayybid Nobles Cavalry 2 (Cavalry)

Image

Armenian Mercenaries (Cavalry)

Image

Ayybid Bow 1

Image

Ayybid Bow 2

Det var de hela

Nästa projekt är Greker och Perser, där jag faktiskt har tagit de armeer som jag målade för 18 år sedan och mållat om/förbättrat dem. Just nu väntar jag på en extraleverans av persiska auxilia och en hög med tält som de kan bo i :D

Tack Fredrik för inspirationen.
Nuvarande Projekt.
2. Cilician Armenian DBA
3. Fatamid Egyptian DBA
Amrtaka
Velite

Postby fredrik » Dec 11th, '09, 08:38

Wow - supersnyggt! :shock:

Ang. målningstider så har jag märkt att de största tidsvinsterna ligger i att alltid "veta" vilka grund och highlightfärger som gäller (jag har exempelvis en grön, en röd, en blå osv som jag alltid använder) och att lära sig att slarva där det inte syns, dvs att få en känsla för vilka detaljer som inte är meningsfulla att måla i 15mm.

Hur som helst tycker jag att du fått till ett makalöst bra resultat, klart några av de snyggaste 15mm figurerna jag sett!
fredrik
Skutans kapten

Postby Stewe » Dec 11th, '09, 08:40

Håller med fredrik här helt makalöst snygga.
/Stewe

Stewe
Primus Pilus

Postby Oathman » Dec 11th, '09, 09:07

Fasen det var bra jobbat detta måste jag säga. Snyggt! Det riktigt intressanta är att, om du nu har målat dem i den ordning som du presenterar figurerna på, så tycker jag mig se en klar förbättring i hantering av färgval och säkerhet i penseldrag från den första armén till den sista. Inte för att den första armén var dåligt målad, tvärtom, men ändock en skillnad i slutresultat. Kan ju vara så att jag tycker om arabiska arméer mer och de hr mer färg vilket kanske gör att de framträder mer. Ja ja nu svamlar jag som vanligt...
En DBA armé på en månad! Jädrans bra trodde bara det var möjligt i teorin. Har försökt detta flera gånger men misslyckas brutalt varje gång. Kan ju vara min oförmåga att fokusera :oops: . Håller som bäst på att måla upp late roman armé men det tar tid. Lägger väl upp lite bilder på detta när jag kommit lite länge. I nuläget är bara 5 element klara men jobbar på två till nu.

Heder och respekt till dig för ett antal fina DBA arméer!

/Oathman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Postby Amrtaka » Dec 11th, '09, 10:24

De är målade i den ordning som de visas, uppifrån och ner. Ju längre man kom ju lättare blev själva målningen.

Det bästa tips jag fick jag på någon blogg någonstans. Det lät ungefär så här.

"Lär dig måla först, hastigheten kommer då automatiskt. Det finns inget som sparar dig mer tid än att få färgen där du vill ha den på första försöket."

Oathman
Tips för koncentration. Ljudböcker. Ljudböcker är grymma när man målar. För dig rekomenderar jag The Teaching Company "Rome and the Barbarians" med Kenneth Harl. Tyvärr är de svindyra och man skall inte uppmana till något brottsligt men det kanske går att hitta dem på nätet på något sätt. Det hände att man satte sig mer för att höra fortsättningen än att måla, men målat blir det.

Ett annat tips är att dela upp målningspassen i korta enheter. Mina var på ca 35 minuter. Ha det du målar (enhet, aktuella färger etc) just nu uppställt och färdigt på en bricka eller liknande som du kan ta fram snabbt.
Så fort du har en liten stund över så kan du ta fram och köra ett "pass". Eftersom du endast behöver en halvtimme ca för att kunna köra ett pass så är det lättare att hitta den tiden än "på lördag skall jag måla". Har du mer tid kör ett pass till....men beslutet att sätta sig en halvtimme är mycket mindre än att "sätta sig och måla".

Det bästa avallt är att det fungerade med min sambo. När den obligatoriska frågan "hur länge skall du måla till?" kom så kunde jag svara "18 minuter". När man hållit det några gånger så fungerade det kanon. Sambon blev nöjd och jag fick avsluta mitt målarpass. Även när man precis börjat och sa "1 halvtimme" så gick det nästan alltid igenom.

Detta är för övrigt de armeer som skall användas vid Gothcon.

Tilläggas kanske bör att jag ej ännu har barn och då fungerar det i alla fall.

Mvh
Magnus
Nuvarande Projekt.
2. Cilician Armenian DBA
3. Fatamid Egyptian DBA
Amrtaka
Velite

Postby bemajonas » Dec 11th, '09, 10:57

Jag gillade Ayyubiderna och Later Crusaders då jag ägnade sommaren och hösten att måla dem till FoG. Jag gillade en del skölddesigner mycket. Själv upptäckte jag att jag inte skall måla med svart grundfärg då det inte passar mitt sätt att måla alls så jag bytte till vitt och dip med mkt bättre resultat. Pga av detta blir jag alltid imponerad av folk som får så bra resultat med svart grundfärg.
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Postby Oathman » Dec 11th, '09, 13:16

Tackar för tipsen, alltid bra. Jag brukar försöka köra 1 timmes pass men arbete och barn gör att tiden inte alltid räcker :cry: . Dock skall sägas att mitt fokus inte ligger vid själva målandet för när jag väl sitter då målar jag på och får gjort grejer. Problemet är väl alla andra roliga målarprojekt jag vill starta innan jag är klar med det jag håller på med för tillfället. Har minst 6 olika DBA arméer som ligger och väntar på att bli målade och de är allihopa från olika tidsepoker. Sen håller jag på med stora nordiska kriget och vietnam och... ja jag tror du får en bild av hur det fungerar, eller inte fungerar beroende på hur man ser det :lol:.

Detta med ljudböcker har jag provat skall jag säga och håller med dig att ibland satte man sig och målade bara för att kunna lyssna vidare på boken. Tack för tipset på bok, skall kolla upp den. Själv kan jag rekomendera George RR Martin song of Ice and fire serien som är oerhört bra, något av det bästa jag läst och lyssnat på faktiskt.

Du skall till GothCon säger du och köra lite DBA då kanske vi ses där för själv skall jag hålla i figurspelet Lang Vei ett Vietnam scenario med hemmasnickrade regler.

Keep on painting!

/Oathman
/Conny Edman

Min blogg "TheForlorneDice". Inte mycket där än men jag kommer väl att fylla på efter hand hoppas jag.
www.theforlornedice.blogspot.se
Oathman
Principes

Postby Nils » Dec 11th, '09, 15:23

Bra målningstips! Att måla lite varje dag är underskattat. Det ger bra effekt om man kan hålla i det. Att hålla det till 35 min eller vad man nu väljer är också psykologiskt smart mot ens bättre hälft, risken att hon skall bli grinig är mindre då tiden är begränsad.

Ett annat tips är dock, om man kan få loss tiden, en målardag med Oskar. Att sitta i 4-5 timmar gör att man kommer otroligt långt. Oftast kommer man längre än vad man tror, så man bör förbereda sig med fler projekt än vad man tänkt sig.

Lite andra tips, för att utveckla Fredriks resonemang, är att vara väl förberedd. Dvs ha alla färger klara, vilka man basar med vilka man highlightar med osv. INTE sitta och blanda färger utan alltid använda färger från burk. Bestämma innan hur figuren skall målas. Analysera figurerna innan målning så man har ett tänkt slutmål i huvudet. Sen är det bara att industrimåla.

Jag brukar komma upp i en hastighet av ca 20 figurer i timmen från svartprimade till färdiga. Då var det iofs WWI figurer så det var inte så mycket färger men ändå rätt bra. Att veta sin ”målningshastighet” tycker jag är en fördel då man kan budgetera sin tid och veta ungefär hur många målningstimmar man behöver för att bli färdig.

Ex om jag vill starta en ny WWI armé och jag räknar att jag behöver 150 figurer så vet jag att det kommer ta ungefär 8 timmar. Det gör det enklare att sätta igång, hålla ut och bli färdig!
Nils
Primus Pilus

Postby Dalauppror » Dec 11th, '09, 23:47

Snyggat målat !
http://www.dalauppror.blogspot.com

Ogge wrote:Om jag tycker något så tycker jag ni ska göra som Micke säger och gör. Han har väldigt sällan fel och det han gör blir alltid bra. You sir, are the king!
Dalauppror
Primus Pilus

Location: Engelbrekt Engelbrektssons Gård i Dalarna och planerar ett Dalauppror

Postby Amrtaka » Jan 5th, '10, 23:08

Som jag nämnde i min första post så började jag spela DBA för många år sedan och målade då upp en hel del greker och perser när jag satt som inpasseringsvakt i lumpen. Osannolikt nog har jag trots att jag gjorde ett uppehåll på 10-15 år behållit figurerna och dessa tog jag nu fram igen för att använda till mitt DBA arrangemang på Gothcon. De såg OK ut men det fanns ingen riktigt stuns i dem och jag bestämde mig för att basa om dem, och när man ändå gjorde det så kunde man ju putsa upp sköldarna på grekerna och när man ändå gjorde det så....... i stort sett målades samtliga figurer om över den gamla målningen.
Mina Perser var gjorda enligt DBA 1.0 och en del förändringar har skett sedan dess. Där behövdes en del kompletteringsinköp och då jag hade haft ganska många perser så kunde ag (med lite mer extrabeställningar givetvis) få ihop 3 DBA armeer. 3 Perser mot 1 Athens och and 1 Spartansk arme det lät bra...

Då jag för ...eh 18 år sedan eller nått använde mig av en Wash metod då jag målade så bestämde jag mig för att använda wash även denna gång (för att hålla samma stuk på de nymålade och mycket ommålade som de som behövde mindre förbättringar). Jag beslutade att de ej heller skulle vara riktigt så noggrann som med mina korstågsarmeer, utan försöka få upp tempot lite istället.

Här är resultatet.

Första persiska armen (Tissaphernes)
Image
Image
2x 2Ps (Persians, Nyinköp) Magister Militum

Image
1 X 7Hd (Babylonians, Nyinköp) Magister Militum

Image
1 x 3Bw (Babylonians, Nyinköp) Magister Militum

Image
Image
Image
3 x 3Ax (Takabara, Nyinköp) Essex

Först målade jag dessa figurer med Washteknik. Jag blev dock inte så nöjd med resultatet så jag lade på highlights ovanpå washen så det blev likande resultat som för mina korstågsarmeer. Jag är ganska säker på att jag inte kommer att måla med washar i fortsättningen. Vidare är jag ganska säker på att jag gillar att måla essex bättre än vad jag gillar att måla Chariot miniatures.

Image
1x2LH (Scythians, Magister Militum, Målade till mönster på rockarna annars orignal från 1993)

Image
3Cv Persian Cavalry Magister Militum

Ommålade från gula till blått. Washteknik utan någon highlight eller drybrush över.

Image

3CvPersian Cavalry Genral (Nyinköp) Magister Militum

Image

3Cv Persian Cavalry (Ommålat) Magister Militum

Image

2 X 8Bw Immortals (Ospreystyle, Endast sköldarna målades om) Magister Militum

Image
Image

2x4Bw (Nyinköp) Essex

Arme 2 (Pharnabasus)

Denna armen går i gult

Image
Image
Image

3x3Ax (Takabara, Nyinköp) Essex

Image
1x3Ax (Babylonians, Nyinköp) Magister Militum

Image
1x3Bw (Babylonians, Nyinköp) Magister Militum

Image
Image
2x2Ps (Nyinköp) Magister Militum

Image
1x7Hd (Nyinköp) Magister Militum

Image
2LH (Scythians, Orginalmålning 1993) Magister Militum

Image
Image
2x4Bw (Nyinköp) Essex

Image
2x8Bw Immortals (Endast sköldar ommålade) Magister Militum

Image
3Cv (Orginalmålning 1993) Magister Militum

Image
1LCh (Nyinköp) Magister Militum

Arme 3
Denna drar åt rött och är gjord enligt Early Achaemenid Persian option A (äldsta armen med flest Sparabara).

Image

Image
2x3Ax (Paphlagonians, Orginalmålning 1993) Magister Militum

Image
1x7Hd (Nyinköp) Magister Militum

Image
2x8Bw Röd tunika plus Röd turban. (Bakre bågskyttar nyköpta främre ledet orginalmålning 1993), Främre Ledet Magister Militum, Bakre ledet Essex.

Anledningen till valet av röd var en referens till att en rebellisk persiskt arme hade låtit alla deras soldater bära rött för att särskilja dem från de "lojala" perserna. Så detta är tänkt att vara en "upprorsarme".

Image
2x8Bw Röd Tunika + Vit Turban (Bakre bågskyttar nyköpta främre ledet orginalmålning 1993), Främre Ledet Magister Militum, Bakre ledet Essex.

Image
Image
2x3Ax (Takabara, Nyinköpta) Essex

Image
Image
2x2Ps (Nyinköpta) Essex

Image
3Bw (Babylonians, Nyköpta) Magister Militum

Image
2LH (Scythians, Orginalmålning 1993) Magister Militum

Image

3CV General Stand (Nyinköpt) Magister Militum

Image

Sedan var det grekernas tur.
Ommålningen där handlade till 90% om skölden som tidigare varit enfärgad.

Athenare
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
8x4Sp (Ommålade sköldar och Kammar) Magister Militum

Image
Image
2x4Ax (Ommålade) Magister Militum

Image
2Ps (Ommålad) Magister Militum

Image
2LH (Ommålad) Magister Militum

Image
3Cv General (Ommålad) Magister Militum

Till sist Spartanerna
Jag är inte helt nöjd med Magister Militums tvärställda kam. Det är inte en korrekt tolkning av en spartansk hoplit vet jag nu....men då tyckte jag nog bara det såg tufft ut. Hur som helst, skulle jag skaffa en helt ny DBA arme skulle det i alla fall inte bli spartaner som näst efter Early Lybians torde vara en av de tristaste DBA armeerna som finns (andra förslag?). Men nu fanns de så det vara bara att piffa till sköldarna och kammarna lite så var det klart.

Image
Image
1x4Sp Generalen (Ommålad hjälmkam och sköld) Magister Militum
10x4Sp (Ommålad hjälmkam och sköld) Magister Militum

Image
2Ps (Ommålad) Magister Militum

Image
3Cv (Ommålad) Magister Militum

Image
4Ax (Ommålad) Magister Militum

Sammanfattningsvis.
Jag gillade chariot innan och för Wash målning har deras figurer ganska mycket tygveck, flärpar och andra detaljer för washen att fästa i. Man kan säga att de är mer detaljerade än essex, eller snarare deras ambitionsnivå är högre än essex men jag tycker nog essex levererar bättre figurer om än med lite mindre veck på kläderna. Då jag fortsättningsvis kommer att måla med svartbas och bas+highlight så kommer jag nog att i första hand välja essexfigurer.

Mvh
Amrtaka
Last edited by Amrtaka on Jan 5th, '10, 23:48, edited 1 time in total.
Nuvarande Projekt.
2. Cilician Armenian DBA
3. Fatamid Egyptian DBA
Amrtaka
Velite

Postby fredrik » Jan 5th, '10, 23:32

Vad är det du säger - Early Libyans är ju en av periodens häftigaste arméer! ;)

Fantastiska bilder hur som helst, och jäkligt snyggt målat! Alltid kul att se greker och achaemenider också (det ser ju ut som du har lejonparten av figurerna för en persisk invasionsarmé anno 479 f.ö.!)
fredrik
Skutans kapten

Postby Stewe » Jan 6th, '10, 11:38

Mycket imponerande...
/Stewe

Stewe
Primus Pilus

Postby Amrtaka » Feb 10th, '10, 22:08

Det går lättare när man är två...

Image

Seljukturkar på G. Trots ihärdiga övertalningsförsök så blev de inte brunspräckliga med vita skor.
Nuvarande Projekt.
2. Cilician Armenian DBA
3. Fatamid Egyptian DBA
Amrtaka
Velite

Postby Stewe » Feb 11th, '10, 06:21

Hahahahahahaha!
/Stewe

Stewe
Primus Pilus

Postby Björn » Feb 11th, '10, 21:49

Det är kul med katter och de kan vara så hjälpsamma.
Why would you need Swedish interwar figures?
Why not!
http://adalenfigures.blogspot.se/
Björn
Primus Pilus

Postby bemajonas » Feb 12th, '10, 11:41

Min sfinx hoppar upp på bordet, lyfter valfri tennfigur i huvudet, försiktigt och släpper den trotsigt på golvet.
Vadmal...du vet att du vill.
bemajonas
Centurion

Next

Return to Målarbloggar