Fantasy WHFB

Här pratar vi Warhammer 40k och Fantasy!

Re: Fantasy WHFB

Postby Ogge » Dec 1st, '13, 18:09

rodeorm wrote:jag har alltid ville måla en wood elves army men har aldrig haft an anledning.........men nu har jag.

Andy. Jag har 16 Wood elf archers hemma som jag inte kommer använda. Ställer dom på din hylla
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Tilioch » Dec 1st, '13, 21:29

Mellandagsspel kan nog funka. Har inte några direkt planer så sätt bara upp en dag så ska jag göra vad jag kan för att vara där
Cry havoc, and let slip the Dice of War!

Late Night Painting
Tilioch
Primus Pilus

Postby rodeorm » Dec 7th, '13, 22:09

Tror mellan dagar gå bra för mig också.
Tack ...ska försöka har dom målat till mellandagarna.
rodeorm
Principes

Postby Led-unge » Dec 10th, '13, 17:22

Glöm inte fotodokumentera? Vore väldigt trevligt att följa WHFB-projektet och måla samt basa är något ni kan. :-)
Cry havoc.
Led-unge
Centurion

Postby Ancalagon » Dec 10th, '13, 21:41

Jag har bestämt mig för att satsa helhjärtat på High Elves. De har länge varit en favoritarmé.

Någon som sitter på några modeller? Det mesta av intresse :)
Ancalagon
Centurion

Postby Ogge » Dec 28th, '13, 19:19

Ja det här var ju faktiskt jäkligt kul även om 1000poäng var lite lite.

Vad sägs om 1500 poäng 25/1?
As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster. To me, being a gangster was better than being President of the United States.
Ogge
Primus Pilus

Postby Nils » Dec 28th, '13, 21:25

Kul, verkligen... ;)
Nils
Primus Pilus

Postby Ancalagon » Dec 28th, '13, 21:44

Äsch, inte va sån nu nisse :) Alla får vi nu lära oss ifrån grunden. Det gick åt fanders för mig med besked också, horribla magifaser etc, men kul var det. Det kommer garanterat bli roligare och roligare i takt med att man faktiskt börjar fatta vad man gör (eller kanske borde göra) :)
Ancalagon
Centurion

Postby fredrik » Mar 30th, '14, 07:32

Hur går det med fantasyspelandet? Jag har bestämt mig för att diversifiera till "det andra spelet" och gått och köpt arméboken till Orcs & Goblins. Jag tänker bygga Crooked Moon nightgoblins från Karak eight peaks! :)

Är det någon som spelar fantasy fortfarande, alternativt kan tänka sig att börja igen?
fredrik
Skutans kapten

Postby Ancalagon » Mar 30th, '14, 08:32

fredrik wrote:Hur går det med fantasyspelandet? Jag har bestämt mig för att diversifiera till "det andra spelet" och gått och köpt arméboken till Orcs & Goblins. Jag tänker bygga Crooked Moon nightgoblins från Karak eight peaks! :)

Är det någon som spelar fantasy fortfarande, alternativt kan tänka sig att börja igen?

Det har varit fruktansvärt dålig drive. Jag sålde precis det jag orkat göra till HE men har Chaos Dwarf grejerna kvar som påbörjades lite smått. Kanske startar nåt annat dock. Har inte bestämt mig alls. Tyvärr lockar inte just spelandet av fantasy speciellt mycket just nu, men det kanske ändras.
Ancalagon
Centurion

Postby fredrik » Mar 30th, '14, 08:41

Jag har en idé: triumph & treachery, 1000 poäng, om två månader. T&T funkar ju upp till en massa spelare så alla som vill kan ju vara med, och så får man ett roligt mål att bygga mot som inte är på så blodigt allvar. 1000 poäng är ju inte heller så rasande mycket så vill man starta om sin fantasysatsning är ju det görbart.

Vad säger ni? Rumble in the World's Edge Mountains? :lol:
fredrik
Skutans kapten

Postby Ancalagon » Mar 30th, '14, 08:51

Vi köpte ju T&T och hade det som målsättning. Det var typ bara ogge som byggde 12 arméer till 5000 poäng ungefär ;)

Men får du igång folk som faktiskt är intresserade av att ses och spela så är jag auto på :)
Ancalagon
Centurion

Postby fredrik » Mar 30th, '14, 09:00

Coolt! Jag tänkte nog sladda iväg till SF Bokhandeln eller Alphaspel idag om jag har tid och köpa mig en armé. :)
fredrik
Skutans kapten

Postby Ancalagon » Mar 30th, '14, 09:03

Ta Alphaspel, så du kan komma förbi lokalen och hänga. Jag ska spela där idag från 12 o framåt :)
Ancalagon
Centurion

Postby Ogge » Mar 30th, '14, 09:38

Jag spelar gärna. Vi har inte spelat alls men jag målar fortfarande dark elves för det var kul. Det lilla jag körde var roligt och det känns inte som om fantasy gått över styr på samma sätt som 40K. Du klarar dig liksom fortfarande på regelbok, armebok.

Men Fredrik, jag säger detta i all välmening för jag älskar dig men om vi ska lira fjantasy så får du inte vara stelek. Jag är fullkomligt ointresserad av att turneringsspela fjantasy med nån skum komp och turneringsterräng.

Däremot så tror jag vi ska spela vanligt innan T&T.
Ogge
Primus Pilus

Postby fredrik » Mar 30th, '14, 09:40

Ha ha jag skall ju spela night goblins, hur jävla Stelek kan det bli? :lol:
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Mar 30th, '14, 09:42

Mig lurar du inte.

Jag känner dig!
Ogge
Primus Pilus

Postby Ancalagon » Mar 30th, '14, 09:52

Han har bergis hittat nån Stelek in Disguise blogg nånstans som bloggar om ren night goblin armé som är galet OP.
Ancalagon
Centurion

Postby fredrik » Mar 30th, '14, 10:27

Ancalagon wrote:Han har bergis hittat nån Stelek in Disguise blogg nånstans som bloggar om ren night goblin armé som är galet OP.

Avslöjad! Jag har i själva verket suttit uppe hela natten med Matlab och kommit fram till att en armé med animosity och Ld 5 måste vara sjukt kompetitivt! :lol:

(Möjligen har jag en bugg i någon av mina formler, jag är inte helt säker än)
fredrik
Skutans kapten

Postby Ogge » Mar 30th, '14, 10:50

Alltså.. Bara night goblins??

Blir inte det bisarrt många gubbar? Och jag menar några hundra..
Ogge
Primus Pilus

PreviousNext

Return to Warhammer